حشد شعبی به حالت آماده باش درآمد

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۰:۴۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۲۸۳۱
حشد شعبی به حالت آماده باش درآمد
منابع وابسته به حشد شعبی عراق از آماده باش نیروهای بسیج مردمی این کشور به دنبال انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از قطر به اردن و همزمان با آن تشدید حملات داعش به مناطق مرزی عراق با سوریه، خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، نیروهای امنیتی و حشد شعبی عملیات نظامی در« سد سامراء» و مناطق مجاور آن انجام دادند.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق در یک بیانیه اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق، عملیات امنیتی در سد سامراء و مناطق پیرامون آن انجام دادند که شامل بازرسی و جستجوی دقیق منطقه بود.

«محمد العزاوی» از فرماندهان حشد شعبی از عملیات نظامی در منطقه «سیف سعد» در دیالی خبر داد و گفت: این عملیات در عمق مناطق «سیف سعد» در نزدیکی ناحیه «قره تپه» در 110 کیلومتری شمال شرق بعقوبه انجام شده است که داعش در آن دست به کشتار ساکنان روستای «ام الحنطه» زده بود که برای نجات دو کشاورز ربوده شده از سوی داعش وارد عمل شده بودند.

وی افزود: این عملیات برای تعقیب هسته‌های خفته داعش انجام شد و طی آن جستجوی گسترده‌ای در اراضی کشاورزی به منظور یافتن داعشی‌ها انجام شد.

روز گذشته پنج نفر به دست داعش در این منطقه کشته شدند.

«ناصر محی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: حملات به دیالی موضوعی است که در نشست آتی کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق بررسی خواهد شد. دیالی به تصمیمات جسورانه نیاز دارد.

وی افزود: هفت کشته و زخمی در حمله تروریست‌های داعش به اطراف ناحیه «قره تپه» در دیالی کشتاری خونین علیه افراد بی گناه از سوی داعش است.

محی گفت: آنچه علیه ساکنان دیالی انجام می‌شود عامل نگرانی واقعی است و نیازمند موضع گیری فوری است.

وی بیان کرد: در قبال حملات داعش که جان غیرنظامیان را می‌گیرد نمی‌توان ساکت ماند و باید تصمیمات جسورانه اتخاذ شود تا ثبات به دیالی بازگردد و پرونده حملاتی که تشدید شده است هم پایان یابد و پرونده جنگ برق که در صحنه امنیتی عراق خودنمایی می‌کند، هم بسته شود.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: امنیت دیالی و دیگر استان‌ها در اولویت‌های کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق است و سعی بر این است که خطر هسته‌های خفته داعشی که در برخی مناطق اخیرا به شکل فزاینده دست به تحرکات می‌زنند، هرچه سریعتر رفع شود.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: فرماندهی عملیات مشترک اتاق عملیات با وزارت برق تشکیل داده که در آن نیروهای حشد شعبی، ارتش و پلیس مشارکت دارند و اولویت آنها حمایت از دکل‌های برق است.

وی افزود: طرح حمایت از دکل‌های برق شامل استفاده از پهپاد و استفاده از هوانیروز است. همچنین سیستم هایی به کار گرفته‌ایم که در ناکام گذاشتن برخی حملات طی روزهای گذشته موفق عمل کرده است.

الخفاجی همچنین به اقدامات اطلاعاتی و امنیتی و نقش بزرگ آنها در موفقیت طرح هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشارکت امنیتی ارتش، پلیس، حشد شعبی و دیگر نهادهای امنیتی، روی همکاری امنیتی شهروندان هم حساب بازکرده‌ایم و هرکه اطلاعاتی از تروریست‌ها بدهد، جایزه خواهد گرفت.

«علی الموسوی» فرمانده تیپ 39 حشد شعبی عراق اعلام کرد که حشد شعبی حمله داعش به «القائم» در استان الانبار را دفع کرده است.

وی افزود: پس از اقدام آمریکا در انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی از قطر به اردن، حملات تروریستی در مناطقی به ویژه در بخش «القائم» و منطقه «عکاشات» تشدید شده است و این نشان از حمایت و پشتیبانی قوی است که از تروریست‌ها به عمل می‌آید.

الموسوی گفت: نیروهای حشد شعبی در این مناطق در حالت آماده نوع «ج» به سر می‌برند و علاوه بر بکارگیری پهپادهای شناسایی و نصب کمین‌هایی برای تروریست‌ها، حرکات آنها به دقت رصد می‌شود.

وی ادامه داد: در برهه اخیر شاهد افزایش عملیات کارگذاشتن بمب از سوی تروریست‌ها بودیم که به آنها حمله شد و بیشتر آنها کشته و بقیه پا به فرار گذاشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز