تجهیزات مدرن دفاعی به نیروی زمینی سپاه الحاق شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۳۳۸
تجهیزات مدرن دفاعی به نیروی زمینی سپاه الحاق شد
طی مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه، مجموعه متنوعی از تسلیحات و تجهیزات مدرن دفاعی به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه الحاق شد.

به گزارش برنا، به نقل از سپاه نیوز، صبح امروز چهارشنبه طی مراسمی، با حضور  سردارسرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارشناسان ارشد نیروهای مسلح، مجموعه متنوعی از تسلیحات و تجهیزات راهبردی و مدرن دفاعی به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق گردید.

در این مراسم با الحاق نسل جدیدی  از  موشک های نقطه زن و دقیق زن، بالگردهای هجومی، شناسایی و تک ور و پهپادهای برد بلند رزمی،شناسایی و انتحاری در فرایند تکامل قدرت دفاعی نیروی زمینی سپاه گام مهم دیگری به جلو برداشته شد.

 سامانه های موشک انداز ضد زره و ضد تانک و راکت های دقیق زن و نقطه زن با پیوست و ترکیبی از دیگر تسلیحات و مهمات هوشمند الحاقی، سرعت و توان تحرک و قدرت عملیاتی یگان های نیروهای مخصوص، تکاور، رزمی، زرهی و توپخانه نیروی زمینی سپاه را بیش از پیش ارتقا خواهند بخشید.

 یکی از مهم ترین ویژگی های این مرحله‌ از الحاق، آغاز بهره برداری و بکارگیری از مهمات، تجهیزات و تسلیحاتی است که مراحل ساخت و تولید آنها بر فرایند و راهبرد هوشمند سازی منطبق بوده و از سوی دیگر محصول ارزشمند تلاش و اهتمام متخصصان و کارشناسان داخلی و از جمله سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است که اکنون به مرحله بهره برداری نهایی رسیده است.

نسل نوین و ارتقا یافته ای از موشک های ضد زره، بمب ها و راکت های دقیق زن و نقطه زن نیز در میان ادوات و تجهیزاتی دیده می شد که در این مراسم به ظرفیت و توانمندی‌های دفاعی و امنیتی نیروی سرافراز زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق گردید.

 ارتقای بیش از پیش دقت، کنترل، تقویت آتش، هوشمند سازی و همچنین افزوده شدن برد موثر و حجم و قدرت آتش در مواجهه با تهدیدات، از دیگر ویژگی‌هایی است که می توان برای بخش قابل توجهی از تجهیزات و تسلیحات الحاقی برشمرد.

 همچنین در بخش پشتیبانی رزم، مجموعه ای از خودروهای چند منظوره، توپ کش و تاکتیکی نیز  طی این مراسم به توان و سازمان رزم نیروی زمینی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

 یکی دیگر از ابعاد اهمیت این مجموعه از ادوات، تسلیحات و تجهیزات که می توان با افتخار به آن اشاره کرد، بهره گیری از آخرین دانش و تکنولوژی روز صنایع نظامی در تولید آنهاست که این مهم توسط متخصصان دفاعی داخلی، آن هم در شرایط سخت تحریمی حاصل شده است و امروز، به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه ملحق و کاملا آماده بهره‌برداری در اجرای دقیق‌تر و موثرتر ماموریت های دفاعی و امنیتی است.

نظر شما