وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

باتری‌ سایت‌ها مورد سرقت قرار گرفته است/ حدود ۱۳۰۰۰ مرکز غیرقانونی کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۱:۰۲:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۳۳۷۸
باتری‌ سایت‌ها مورد سرقت قرار گرفته است/ حدود ۱۳۰۰۰ مرکز غیرقانونی کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برخی نقاط کشور باتری های سایت ها مورد سرقت قرار گرفته و برخی مناطق باتری ها فاسد شدند.

به گزارش برنا، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: بسیاری از زیرساخت های کشور وابسته به برق است. سایت ها استانداردهایی دارند که در حد ۲ ساعت باید بتوانند ظرفیت باتری داشته باشند تا در صورت قطع برق بتوانند خدمات ارائه کنند . در برخی از نقاط کشور متاسفانه این باتری ها مورد سرقت قرار گرفته و برخی از نقاط اپراتورها به خوبی رسیدگی نکرده بودند و باتری ها فاسد شده بود.

جهرمی بیان کرد: در بحث پدافند غیر عامل برنامه جدی برای بازبینی باتری های اپراتورها اجرا کردند و باتری بسیاری از سایت ها  نوسازی شده است .در برخی از زمانها قطع برق بیش از دو ساعت است و این سایت ها توان ندارند که ادامه دهند و نکته بعدی اینکه فاصله قطعی برق به گونه ای است که باتری شارژ نمی شود و با قطع مجدد برق سایت خاموش می شود به این دو دلیل ما تحت تاثیر قطعی برق قرار می گیریم. تلاش کردیم سایت های اصلی را ژنراتور بگذاریم .

او ادامه داد: ما همه تلاشمان را می کنیم ضمن اینکه از بروز برخی از اختلالات پیش آمده از مردم عذر خواهی کردیم  در حال حاضرکمیته ای در وزارت ارتباطات مستقر است و در حال پیگیری هستیم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: در یک کار مشترک با وزارت نیرو، ۱۳ هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمزارز در کشور را شناسایی کردیم. دقت شناسایی این مزارع بالا بود، آن‌هایی که ۹۹درصد مطمئن بودیم حتماً مزرعه استخراج رمزارز هستند ۲ هزار مورد بود که در مرحله اول بر اساس مصوبه دولت آن را به مراجع امنیتی معرفی کردیم. تا جایی که اطلاع دارم روی ۳۰۰ مزرعه کلان اقدام جدی انجام و مزارع و جمع‌آوری‌شده‌اند.۵۸۰ مگاوات مزرعه غیرمجاز رمز ارز بر اثر گزارشی که تنظیم شده از مدار خارج شده اند. قانونی‌ها نیز از مدار خارج شده اند. واقعیت این است که تنها بخش کوچکی از خاموشی‌های امروز به رمزارزها مربوط است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز