اردکانیان عذرخواهی کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۱:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۳۳۹۷
اردکانیان عذرخواهی کرد
وزیر نیرو با اشاره به قطعی برق گفت: به زعم خودم صمیمانه از مردم عذرخواهی می‌کنم ان شاالله، یکی دو سه هفته سخت را بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم.

به گزارش برنا، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به زعم خودم صمیمانه از مردم عذرخواهی می کنم ان شاالله، یکی دو سه هفته سخت را بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم. در حالی که موج گرما به صورت خاص زیاد بوده در کشور مصرف برق بالاتر رفته است.

وی افزود: شب قبل حدود ۶ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم اما دیشب حداکثر خاموشی ما حدود ۲ هزار مگاوات بود که خیلی زودتر از شب قبل هم به انتها رسید همین مقدار را سعی می کنیم تدبیر کنیم. امیدواریم با همه حمایتی که وازرت نیرو خواهد شد از مجموعه دستگاه های کشوری و لشکری و بیش از همه خود مردم این یکی دو هفته سخت را بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم. 

اردکانیان گفت: از صبح روز گذشته جلسات متعددی در سازمان های مختلف تشکیل شده اتفاقات خوبی رخ داده و نتیجه آن را مردم عزیز دیشب شاهد بودند، دو شب قبل از آن حدود 6 هزار مگاوات کمبود داشتیم که تحت هیچ شرایط نمی توانستیم چاره کنیم و منجر به خاموشی شد. دیشب حداکثر خاموشی بین حدود 1500 تا 200 بود که خیلی زود به انتها رسید.اتفاق خوب و بزرگی که افتاد با همکاران عزیز وزارت صمت و صنایع بزرگ به توافق رسیدیم که با تدابیر خود برنامه تعطیلات تابستانه یا تعمیرات دوره ای را جلوتر بیاندازند. پیش بینی های هواشناسی این است که دو سه هفته را باید بتوانیم با این شرایط سازگاری برنامه ریزی شده ادامه دهیم، امروز در هیئت وزیران یک تصمیم اصل 138 قانون اساسی گرفته شد که هیئت وزیران اختیارات خود را در این موضوع خاص برای سرعت دادن به تصمیم گیری های به 4 وزیر تفیذ کرد؛ وزیر نیرو وزیر کشور وزیر صمت و وزیر نفت. اولین تصمیمی که گرفتیم و امیدواریم تشریفات ابلاغ آن سریعتر انجام شود این است که تا پایان مرداد در سراسر کشور پنجشنبه ها برای سازمانی دولتی تعطیل اعلام شود. 

او مطرح کرد: در خصوص ساعات کار ادارات، استانداران محترم اختیاراتی را دارند.ستادی در مرکز کنترل شبکه در وزارت نیرو ایجاد شده و محل کار خود را به آنجا منتقل کردم.کنار همکاران هستیم همه دستگاه ها اعلام هر گونه همکاری و آمادگی را داشته اند. هرچقدر کمبود برق کمتر باشد امکان برنامه ریزی و باقی ماندن در بازه زمانی بیشتر است تمام سعی ما بر این است که خاموشی با اطلاع قبلی باشد حتی اگر کمبود نداشته باشیم در این گرما و در این فشاری بر این همه تجهیزات برقی کشور است حوادث رخ می دهد. 

وزیر نیرو افزود: اتفاقات قابل پیش بینی نیستند، تاکنون حدود 200 هزار رمز ارز غیرمجاز و فعال در همین چند هفته اخیر شناسایی شدند که ظرفیتی بیش از 500 هزار مگا بات دارند. پیش بینی دستگاه های مسئول این است که آن مقدار فعال بیش از این بوده درخواست ما از کسانی که به هر دلیلی درگیر این کار و فعالیت غیرمجاز هستند این است که برای کمک به هموطنان خود این فعالیت را متوقف کنند. 

او  در خصوص قطعی آب گفت: زمانی که اعلام می کنیم به نسبت سال گذشته بیش از 50 درصد بارش ها کمتر بوده یعنی نمی توان مصرفی مانند سال گذشته داشت اگر همان روال مصرف را در بخش های مختلف ادامه دهیم طبیعی است که با کمبود مواجه می شویم. سدها در استان خوزستان در حال حاضر که در تولید برق آبی فعال هستند، در شرایط مطلوب 10 هزار مگاوات می توانند انرژی بدهند به ازای هر ساعت توانشان به 24 درصد رسیده است پس مثل روز روشن است که نمی توانیم به میزان زیادی از برق آبی استفاده کنیم و یکی از دلایلی به برق خانگی فشار آمد همین بود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز