وزیر خارجه آمریکا با معاون وزیر دفاع عربستان گفتگو کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۰۲:۳۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۳۷۷۷
وزیر خارجه آمریکا با معاون وزیر دفاع عربستان گفتگو کرد
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش برنا، خالد بن سلمان عالی ترین مقام سعودی است که از زمان روی کارآمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به این کشور سفر و با مقامات آمریکایی دیدار و گفتگو کرده است.

این دیدار روز چهارشنبه به وقت محلی در واشنگتن و در دومین روز از سفر مقام سعودی انجام شده است.

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته سفر معاون وزیر دفاع عربستان به واشنگتن را تایید و اعلام کرد این مقام سعودی با مقامات آمریکا درباره امنیت منطقه ای و تعهد آمریکا برای کمک به عربستان در حال مذاکره است.

جن ساکی افزود: معاون وزیر دفاع عربستان سعودی امروز با مقامات دولت بایدن ، از جمله جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و مقامات وزارت امور خارجه و وزارت دفاع دیدار کند.

این مقام آمریکایی موضوع مذاکرات این مقام سعودی در واشنگتن را مشارکت طولانی مدت میان آمریکا و عربستان سعودی ، امنیت منطقه ای و تعهد آمریکا برای کمک به عربستان در دفاع از خاک خود بیان کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در نشست خود با خبرنگاران اعلام کرد کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا با معاون وزیر دفاع عربستان دیدار و گفتگو کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد در دیدار این مقام سعودی و معاون وزیر دفاع آمریکا درباره همکاری های دو طرف، پایان دادن به جنگ یمن و حمایت از عربستان در دفاع از خود گفت و گو کرده اند.

نظر شما