روسیه پیشنهاد جدید خود را ارائه کرد+جزییات

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۰۲:۵۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۴۰۵۹
روسیه پیشنهاد جدید خود را ارائه کرد+جزییات
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که روسیه پیشنهاد داده است، کمک های فرامرزی سوریه شش ماه دیگر تمدید شود.

به گزارش برنا، خبرگزاری فرانسه بامداد جمعه به نقل از منابع دیپلماتیک و سازمان ملل نوشت: روسیه پیش نویس قطعنامه ای را روز پنجشنبه به ۱۴ شریک خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد که پیش بینی شده که مجوز کمک های مرزی به سوریه شش ماه تمدید شود.

یکی از منابع به خبرگزاری فرانسه گفت: این متن روسی - که به دنبال رسمی شدن پیش نویس پیشنهادی ایرلند و نروژ برای تمدید یک سال ارائه شده است- طولانی شدن احتمالی (کمک های فرامرزی به سوریه) را پیشنهاد می کند.

بر اساس این گزارش، روسیه خواستار رأی گیری در مورد این پیش نویس در روز جمعه است.

این اولین بار است که روسیه که دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان و متحد سرسخت دولت سوریه است، امکان تمدید مجوز را مطرح می کند.

پیش از این، مسکو خواستار توقف کمک های مرزی بود زیرا براین باور بود ادامه این روند بدون تأیید دمشق، نقض حاکمیت سوریه است.

پیشنهاد روسیه برای تمدید کمک های مرزی به سوریه در حالی مطرح می شود که کشورهای نروژ و ایرلند از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل این هفته پیش نویس قطعنامه ای را تهیه کرده اند که گذرگاه باب الهوی در مرز مشترک ترکیه و سوریه  را برای تداوم کمک های فرامرزی به داخل سوریه باز نگه می دارد.

در این پیش نویس همچنین بازگشایی گذرگاه العربیه در مرز عراق و سوریه که ژانویه ۲۰۲۰ مسدود شد و  تمدید یک ساله این ماموریت به جای تمدید شش ماهه آن خواسته شد، آمده است: شرایط انسانی بسیار بد سوریه هنوز خطری برای صلح و امنیت منطقه است.

نظر شما