بایدن پنجشنبه میزبان آنگلا مرکل خواهد بود

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۹:۴۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۴۴۱۱
بایدن پنجشنبه میزبان آنگلا مرکل خواهد بود
کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه آتی میزبان صدراعظم آلمان خواهد بود تا ضمن تاکید بر روابط عمیق و پایدار میان این دو متحد ناتو، به برخی از حوزه‌های اختلافات نیز رسیدگی کنند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره حملات باج افرازها که کمپانی‌هایی را در آمریکا و سراسر جهان هدف قرار داده و همچنین درباره پروژه خط لوله گازی "نورد استریم ۲" از روسیه به آلمان که واشنگتن با آن مخالف است، مذاکره خواهند کرد.

وی افزود: این یک سفر کاری رسمی با هدف تقویت روابط میان این دو کشور و شناسایی راه‌ها برای تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها خواهد بود.

جن ساکی اظهار داشت که بایدن همچنان خط لوله گازی "نورد استریم ۲" را یک "قرارداد بد" می‌داند اما نگفت که آیا ممکن است توافقی برای جلوگیری از آغاز دوباره تعرفه‌های آمریکا علیه شرکت آلمانی " Nord Stream ۲ AG" که شرکت عامل این خط لوله است و مدیرعامل آن حاصل شود یا خیر.

جن ساکی در پاسخ به این سوال که آیا بایدن به دنبال متقاعد کردن مرکل برای حمایت از این معافیت امتیازی است یا خیر، گفت: بایدن یکی از طرفداران جدی چنین اقدامی است اما این تنها یکی از چندین ابزاری است که می‌تواند برای تقویت نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

جن ساکی گفت: پس از آنکه بایدن، پوتین را برای اقدام کردن علیه جرائم سایبری که از خارج از روسیه انجام می‌شوند، تحت فشار گذاشته، رهبران آلمان و آمریکا همچنین درباره حملات سایبری باج افزارها مذاکره خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز