جولان کرونا / آمار مرگ و میر و ابتلا رکورد زد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۶:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۴۷۵۰
جولان کرونا / آمار مرگ و میر و ابتلا رکورد زد
به دنبال رکورد آمار مرگ و ابتلا به کرونا در روسیه برای دومین هفته متوالی، این کشور برای جلوگیری از گسترش دامنه انتشار ویروس مرگبار تدابیر پیشگیرانه را در مراکز گردشگری بکار گرفت.

به گزارش برنا به نقل از العالم، استان کراسنادار و سن پترزبورگ دو قطب مهم گردشگری روسیه هستند و تدابیر پیشگیرانه و محدودیت های جدید در این مناطق اتخاذ شده است.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه در آخرین گزارش خود که امروز (یکشنبه) منتشر شد اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۲۵ هزار و ۷۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده و ۷۲۶ نفر جان خود را ازدست داده و ۲۱ هزار و ۸۳۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند.

استان کراسنادار در جنوب روسیه که تدابیر پیشگیرانه در رابطه با کرونا در آن اعمال شده است، از مهم ترین قطب های گردشگری روسیه است.

شهر بندری سوچی که تفرجگاه اصلی روسیه محسوب می شود و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آن اقامتگاه رسمی دارد و اکثرا در این منطقه بسر می برد، در استان کراسنادار واقع شده است.

برخی شهرهای دیگر این منطقه شامل توآپس و آناپا نیز دارای جاذبه های گردشگری هستند و هر ساله صدها هزار گردشگر اکثرا از شهرهای مختلف روسیه به این مناطق سفر و در سواحل آن تفرج می کنند.

دفتر مطبوعاتی استانداری استان کراسنادار روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که گردشگرانی که واکسن کرونا نزده باشند ۳۰ هزار روبل (حدود ۴۰۰ دلار) جریمه خواهند شد.

بر اساس این بیانیه که در سایت اینترنتی ویژه استانداری کراسنادار منتشر شده است، افرادی که به این استان سفر می کنند باید سند تایید کننده تست منفی کرونا به همراه داشته باشند و در طول سه روز باید واکسن کرونا بزنند.

به گفته ونیامین کوندارتف استاندار کراسنادار، دولت محلی این استان از وزارت بهداشت روسیه درخواست ۳۰۰ هزار دوز اضافی واکسن کرونا کرده است.

در شهرهای استان کراسنادار نیز در رابطه با همه گیری کرونا، تدابیر محدود کننده افزایش یافته و مراکز عمومی شامل رستوران ها و سینما و تئاترها موظف به اجرای دقیق محدودیت ها شده اند.

هتل های استان کراسنادار هم فقط به افرادی که تست کرونای منفی داشته باشند، اتاق برای سکونت می دهند.

سن پترزبورگ در رده نخست مرگ کرونا در روسیه

شهر سن پترزبورگ که به دلیل داشتن جاذبه های فرهنگی و گردشگری بی نظیر در روسیه، پایتخت فرهنگی نام گرفته و روسها آن را پایتخت شمالی می خوانند در روزهای اخیر به دلیل افزایش همه گیری کرونا در شرایط سخت قرار گرفته است و تدابیر محدود کننده در آن برای کنترل اوضاع بکار گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در سن پترزبورگ ۱۰۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند و این شهر در مکان نخست تلفات جانی کرونا در روسیه قرار گرفت.

پس از سن پترزبورگ، مسکو با ۱۰۴ نفر در مکان دوم مرگ بر اثر کرونایی قرار گرفته است.

در یکی از گزارش هایی که از سن پترزبورگ در رابطه با افزایش آمار مرگ کرونا منتشر شده است اعلام شده که تعداد زیادی از اجساد قربانیان کرونا برای سوزاندن در کوره ویژه در نوبت قرار گرفته اند.

شمار زیادی از روسها بویژه در مسکو در دهه های اخیر اقدام به سوزاندن اجساد مرده های خود می کنند و این شیوه تقریبا معمول شده است و در مسکو کوره ویژه برای این اقدام وجود دارد و پس از سوزاندن جسد مرده، بخشی از خاکستر را به بستگان مرده می دهند تا در تابوت در قبر گذاشته شود و بعضی هم در کوزه هایی در خانه خود نگهداری می کنند.

در عکسی که از مرگ بر اثر کرونا در سن پترزبورگ منتشر شده بود، حدود ۵۰ تابوت در چند ردیف روی همدیگر در سالنی بزرگ قرار گرفته بودند.

افزایش آمار مرگ و میر در روسیه

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه از افزایش آمار مرگ و میر در روسیه خبر داد که علت اصلی آن آمار مرگ بر اثر کرونا در این کشور بوده است.

گولیکووا که رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه است گفت: آمار مرگ در روسیه در ماه ژوئن (ماه میلادی گذشته) نسبت به ژوئن سال گذشته ۱۳.۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه دوم، افزایش مرگ بر اثر کرونا به دلیل انتشار ویروس هندی است که از سرعت انتشار بیشتر و علائم سخت تر برخوردار است که درصورت ابتلای فرد به آن، شانس زنده ماندن کمتر از ویروس معمولی کرونا برای فرد بیمار باقی می گذارد.

روند کند واکسیناسیون کرونا

در حالیکه تاخت و تاز ویروس هندی موسوم به « ویروس دلتا»، وضع نگران‌کننده‌ای در روسیه ایجاد کرده، واکسیناسیون سراسری در این کشور به کندی پیش می‌رود و تاکنون حدود ۱۵ درصد از شهروندان روسی هر دو دوز واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند.
اجباری شدن تزریق واکسن برای شهروندانی که قصد استفاده از رستوران‌ها و کافه‌ها را دارند، یکی از مهمترین تصمیمات دولت برای تشویق مردم این کشور به تزریق واکسن است.
محدودیت دیگر شامل تئاترها و سینماها می‌شود و سالن‌های این اماکن باید در هنگام اجرای برنامه ها، پذیرای نصف گنجایش باشند و فاصله‌های عمومی باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعات رسمی در روسیه تاکنون در این کشور در مجموع ۴۷ میلیون و ۸۰ هزار نفر دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا را زده اند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (روس پاترب نادزور) سازمان دست اندرکار پیشگیری بیماری های واگیر از جمله کرونا بر لزوم واکسیناسیون همه مردم روسیه (۱۴۶ میلیون نفر) علیه کرونا تاکید کرده است.

مقامهای روسیه اعلام کرده اند که اگر تا پاییز ۶۰ درصد مردم این کشور واکسن بزنند، مصونیت عمومی دربرابر این کرونا ایجاد خواهد شد.

در زمان حاضر سه واکسن کرونا در روسیه برای واکسیناسیون استفاده می شود که اسپوتنیک وی واکسن اصلی این کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز