سناتور جمهوری خواه: بهترین انتخاب را درخصوص افغانستان انجام دادیم!

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۱:۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۵۳۹۸
سناتور جمهوری خواه: بهترین انتخاب  را درخصوص افغانستان انجام دادیم!
سناتور جیک رید به دنبال تصمیم دولت آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفت که جو بایدن رییس‌جمهوری ایالات متحده در میان گزینه‌های ضعیف در این خصوص بهترین انتخاب را انجام داد.

به گزارش برنا، سناتور جیک رید رییس کمیته خدمات مسلح مجلس سنا یکشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی نیوز با این استدلال که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان در حقیقت یک روند انتقال و جابه جایی نیرو است، گفت: بایدن از میان گزینه‌های ضعیف در مورد مشارکت واشنگتن در افغانستان بهترین انتخاب را انجام داد.  

وی با نپذیرفتن اینکه جنگ آمریکا در افغانستان با شکست سنگین پایان می‌یابد، افزود: هدفی که ما برای آن به افغانستان رفتیم تخریب و بهم زدن القاعده و محدود کردن توانایی آنها در طرح حملات خارج از افغانستان بود. بنابر این تا حد زیادی ما این کار را انجام داده‌ایم.

رییس کمیته خدمات مسلح مجلس سنا با رد این فرضیه که خروج از افغانستان پایان کار آمریکا در این کشور است گفت: ما باید به حمایت مالی و مشارکت مداوم با دولت افغانستان و همچنین ارائه کمک فنی مورد نیاز به نیروی هوایی این کشور ادامه دهیم.

آمریکا هفته گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان حفاظت کنند.

آمریکا  که ۱۵ مهرماه ۱۳۸۰ با دست آویز قرار دادن حمله به برج های دوقلو در منهتن نیویورک و جنگ علیه تروریسم برای سرنگونی طالبان به افغانستان حمله برد، پس از ۲۰ سال حضور و اشغال نظامی با ایجاد نا امنی اکنون درحال فرار از خاک افغانستان است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز