مصر بر ایجاد کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کرد

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۴:۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۵۷۲۵
مصر بر ایجاد کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کرد
وزیر امور خارجه مصر در دیدار با همتای اسراییلی خود بر ایجاد کشور فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

به گزارش برنا، شبکه تلویزیونی «الشرق» امروز از دیدار «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر و «یائیر لاپید» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در حاشیه سفر این دو نفر و هیات همراه به بروکسل پایتخت بلژیک خبر داد و افزود: این اولین دیدار این دو مقام مصری و رژیم صهیونیستی پس از به قدرت رسیدن «ائتلاف تغییر» در سرزمین‌های اشغالی بود.  

بر اساس این گزارش، در این دیدار،  وزیر امورخارجه مصر بر ضرورت اقدام فوری برای شکست بن بست فعلی بین فلسطینی‌ها و صهیونیست ها که منجر به آغاز گفت وگوهای صلح عادلانه و جامع بر اساس مراجع بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در این ارتباط می باشد، تاکید کرد.  

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه مصر در توئیتر قرار داد، شکری بر لزوم آغاز مذاکرات به گونه‌ای که به ایجاد یک کشور فلسطین یکپارچه و زنده بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید و افزود: در نظر گرفتن این موارد اساسی از عناصر اصلی تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.  

وی ابراز امیدواری کرد که رژیم اسرائیل تدابیری را در نظر نگیرد که باعث از دست رفتن فرصت مناسب برای صلح و ثبات و افزایش تنش و درگیری شود.   

از سوی دیگر وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «یائیر لاپید» با همتای مصری خود درباره سربازان اسیر و مفقود شده [صهیونیست] در نوار غزه  گفت وگو کرده است.  

وزارت خارجه رژیم اسرائیل با اشاره به اینکه این دیدار حدود یک ساعت به طول انجامیده است، اضافه کرد: در این دیدار طرفین درباره مسائل مختلف امنیتی و سیاسی گفت و گو کردند.  

بر اساس این بیانیه «لاپید» همچنین در دیدار با وزیر امور خارجه مصر راه‌های تقویت امنیت رژیم اسرائیل در برابر تهدیدها و همچنین تعدادی از گزینه‌های مربوط به ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مورد بحث قرار داد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز