پوتین:

اوکراین به پایگاه ضدروسی غرب تبدیل شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۸۷۴
اوکراین به پایگاه ضدروسی غرب تبدیل شده است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مقاله ای کشورهای غربی و در راس آن آمریکا را متهم کرد که برای تبدیل اوکراین به پایگاه ضدروسیه تلاش می کنند و برنامه بزرگی برای این منظور تدارک دیده شده و اجرا می شود.

به گزارش برنا، مقاله پوتین با عنوان «وحدت تاریخی روسها و اوکراینی ها «روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر و در آن رئیس جمهوری روسیه دیدگاه های خود را در مورد اوکراین بیان و تشریح کرده است.  

پوتین خاطرنشان کرد: اوکراین معاصر در واقع زاییده اتحاد جماهیر شوروی است اما در زمان کنونی که ملت اوکراین خود را ملت مستقل می داند باید با احترام به این دیدگاه نگریست.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه غرب می خواهد از اوکراین به عنوان پایگاه علیه روسیه استفاده کند، افزود: روسیه هیچگاه اجازه نخواهد داد از سرزمین های تاریخی این کشور و افراد ساکن آن (اوکراین) برعلیه این کشور استفاده کنند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از مقاله خود در مورد وضعیت منطقه دونباس در شرق اوکراین نوشت که دولت اوکراین نیازی به این منظقه نمی بیند.

پوتین خاطرنشان کرد: در طرح ضدروسی اوکراین هیچ جایگاهی برای اوکراین مستقل وجود ندارد. برای بسیاری در اوکراین این طرح (ضدروسی) غیرقابل قبول است.

 رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از مقاله خود ادعای سران اوکراین و نیز مقامهای برخی کشورهای غربی مبنی بر این که روسیه کشور خصومت طلب و متجاوز به اوکراین است، اشاره کرد و نوشت: روسیه جزو سه شریک اصلی تجاری روسیه است و صدها هزار اوکراینی هر ساله برای کسب و کار به روسیه می آیند.

پوتین در مقاله خود نوشت: حتی پس از رویدادهای سال ۲۰۱۴ (تغییر حکومت اوکراین و روی کار آمدن دولت غرب گرا و ضدروسی در کی یف) به دولت روسیه دستور دادم تا از کانال وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه روابط اقتصادی با اوکراین را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد که سران و نخبگان سیاسی اوکراین تصمیم گرفتند تا استقلال کشور خود را با رد گذشته تاریخی خود تثبیت کنند و در این زمینه فقط در مورد مرزهای کنونی اوکراین که در دوره شوروی شکل گرفته است، استثنا قائل می شوند.

پوتین همچنین سران حکومت اوکراین را به تلاش برای تحریف تاریخ این کشور و رویدادهای تاریخی متهم کرد.

رئیس جمهوری روسیه معتقد است که اوکراین را گام به گام به سوی بازی ژئوپلیتیکی خطرناکی می کشانند و سعی دارند این کشور را به مانعی میان روسیه و اروپا و پایگاه ضدروسی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه مسکو برای گفت و گو با کی یف آماده است، افزود: ما آماده ایم تا با اوکراین درباره دشوارترین مسائل گفت و گو کنیم. در همین حال باید به این واقعیت توجه داشت که یک شریک از منافع ملی خود دفاع می کند و به خدمت به منافع بیگانگان نمی پردازد.

پوتین همچنین تصریح کرد که روسیه هیچگاه کشور ضدروسی نخواهد بود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز