لاوروف سفر کری را پیام مهمی برای همکاریهای روسیه و آمریکا خواند

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۴:۵۵:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۶۳۱۵
لاوروف سفر کری را پیام مهمی برای همکاریهای روسیه و آمریکا خواند
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «جان کری» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور اقلیم، دیدار کری از روسیه را پیام و نشانه مهم و مثبت برای توسعه همکاریهای مسکو و واشنگتن خواند.

به گزارش برنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف گفت: معتقدم که دیدار جان کری مهم و مثبت از نقطه نظر روابط دوجانبه و کاهش تنش های بین دو کشور و برقراری همکاریها در عرصه هایی است که می توان در آن وجوه مشترک یافت .

وی افزود: این رویکرد با فضای اجلاس اخیر سران روسیه و آمریکا در ژنو مطابقت می کند. برای تثبیت این شرایط بر اساس اصول گفت و گوهای برابر و سودمند برای دو کشور باهدف موازنه منافع آمادگی داریم. 

لاوروف با بیان اینکه روسیه به مسائل مربوط به تغییرات جهانی اقلیمی اهمیت زیادی قائل است، اظهار داشت: در مسائل اقلیمی در میادین بین المللی در وهله نخست با شرکت کنندگان در کنوانسیون سازمان ملل در امور تغییرات اقلیمی به همکاریها ادامه می دهیم.

  وزیر خارجه روسیه خطاب به کری گفت: در مسکو برنامه مذاکرات فشرده ای با نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور تغییرات اقلیمی و نیز با مقامهای دولت روسیه دارید. 

نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور اقلیم، هم گفت که همکاریها در دستور کار تغییرات اقلیمی جهانی را در سطح بین المللی گسترش می دهیم که اهمیت فراوان دارد. 

جان کری در جمع خبرنگاران هم مذاکرات خود با لاوروف را آغاز مهمی برای برنامه دیدارهای خود خواند و گفت که دو کشور به رغم اختلافات موجود باید در عرصه تغییرات اقلیمی با یکدیگر مذاکره کنند.

دیدار لاوروف و کری در حالی برگزار شد که روابط مسکو و واشنگتن پرتنش است و مقامهای دو کشور یکدیگر را به ایجاد این وضعیت متهم کرده و مقصر می دانند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تازگی در این رابطه گفت که آمریکا باید بداند تلاش این کشور برای سخن گفتن با روسیه از موضع برتر و زورگویی محکوم به شکست است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز