لوکاشنکو دردیدار با پوتین:

از عهده مقابله با تحریم های غرب بر می آییم

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۶:۲۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۶۳۸۷
از عهده مقابله با تحریم های غرب بر می آییم
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که کشورش ازعهده مقابله با تحریم های کشورهای غربی بر می آید.

به گزارش برنا، لوکاشنکو روز سه شنبه در دیدار با پوتین در شهر سن پترزبورگ که از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ پخش می شد، گفت: بلاروس می تواند از عهده تحریم های اعمال شده ازسوی کشورهای غربی و نیز (مشکلات ناشی از) اوضاع اقتصادی جهانی برآید.

وی افزود: با کمک روابط با روسیه ما می توانیم در این شرایط بسیار دشوار در عرصه اقتصادی فعالیت هایی را انجام دهیم. 

رئیس جمهوری بلاروس گفت: مساله فقط مشکلات بوجود آمده بر اثر تحریم و فشارهای خارجی بر بلاروس نیست بلکه اوضاع اقتصاد جهانی بسیار دشوار شده است.

وی ادامه داد: همه کشورها تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته اند حتی چین با نرخ تورم بی سابقه ای مواجه شده است. به همین دلیل ما از عهده وضعیت کنونی برمی آییم.

 لوکاشنکو گفت: بلاروس به تعهدات خود در مورد وام هایی که روسیه داده است، بطور کامل عمل خواهد کرد. 

رئیس جمهوری بلاروس تصریح کرد: بلاروس و روسیه روابط خود را در عرصه های مختلف توسعه می دهند و کشورهای غربی نمی توانند از شرایط بین المللی سوء استفاده کرده و به این دو کشور فشار وارد آورند. 

 وی همچنین خواستار توجه بیشتر به تامین امنیت بلاروس و روسیه شد. 

 رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار، بلاروس را شریک تجاری عمده و مطمئن روسیه خواند و بر توسعه روابط دو کشور در عرصه های مختلف تاکید کرد. 

 پوتین گفت که به رغم شرایط همه گیری کرونا و چالش های مرتبط با تحریم ها، بدهی خارجی بلاروس ۲.۵ درصد یا ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافته و این کشور شریک باثباتی است. 

 وی افزود: بلاروس از این نظر شریم مطمئنی است و ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور تا اندازه زیادی از سطح لازم برای بازپرداخت بدهی های خود بیشتر است.

پوتین همچنین به ۱۶ درصد رشد صنعتی بلاروس اشاره و خاطرنشان کرد که این شاخص بسیار خوبی است و دو کشور امکان توسعه همکاریهای صنعتی دارند.

وی ادامه داد: امیدوارم روابط دو کشور در عرصه های تولیدی که از زمان شوروی حفظ شده و در سال های اخیر توسعه یافته است تاثیر مثبت بیشتری برای اقتصاد روسیه و بلاروس داشته باشد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز