وزیر راه و شهرسازی:

۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شد/ ۱۱هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور احداث شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۰:۵۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۶۶۶۸
۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شد/ ۱۱هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور احداث شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه های کشور در این دولت افزایش یافته است.

به گزارش برنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت:  در این دولت 11 هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور احداث شد که تعدادی زیادی افتتاح شده و بخشی از آن تا دو سه ماه آینده، افتتاح می شود.

وی افزود: حدود 50 درصد ظرفیت آزاد راه ها در این دولت افزایش یافته است همچنین حدود 60 درصد طول بزرگراه های کشور در این دولت افزایش یافته است. ما 5 استان کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و سه استان دیگر هم طی روزهای آینده پروژه های آنها تکمیل می شود و به شبکه های ریلی خواهند پیوست.

وی بیان کرد: فردا در پنج شنبه های افتتاح پروژه های توسعه ای کشور، حدود بیست هزار میلیارد تومان طرح در سراسر کشور افتتاح می شود که شامل 321 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه است. موضوع حائز اهمیت این است که در بحث توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور این توفیق را داشتیم که در طی فرصت خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، حدود 11 هزار کیلومتر راه اصلی بزرگراه  و ازاد راه در کشور احداث کنیم که تعداد زیادی از آنها به افتتاح رسید و تعدادی از انها باقی مانده بخشی از انها طی همین چند روز افتتاح می شود و بخش دیگر به ماه های آینده، موکول می شود. در دوران فرصت خدمت دولت یازدهم و دوازدهم حدود 50 درصد ظرفیت آزادراهی کشور افزایش یافته و حدود 60 درصد طول بزرگراه های کشور افزایش داشته و طول خطوط ریلی هم بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بلااثر بودن تعیین سقف برای دریافت اجاره ها توضیح داد: امار رسمی نشان می دهد عملکرد این مصوبه در سال 99 بالای 65 درصد بوده و در سایر شهرها و کلان شهرها هم 85 درصد رعایت شده است.

او افزود: رعایت این سقف درست بوده است، صاحب خانه های فاخری هستند که به دلیل شرایط کرونا و کسب و کارها اجاره خانه را افزایش ندادند هرچند کسانی هم هستند که این کار را انجام دادند و نپذیرفتند، نهایت امر این است که ضمانت اجرایی تعیین سقف برای اجاره ها، شوراهای حل اختلاف هستند.

اسلامی ادامه داد: حدود 1100 شکایت به شوراهای حل اختلاف واصل شده و 230 مورد از این آمار را شورای حل اختلاف حکم تخلیه داده است، 860 مورد  را شورای حل اختلاف نپذیرفته و این آمار نشان از اجرایی شدن مصوبه دولت است.

او افزود: نکته حائز اهمیت این است که ما مبلغ وام ودیعه را برای موجرهای عزیز اضافه کردیم سال گذشته 225 هزار خانوار این وام را دریافت کردند و حدود 5 هزار میلیارد تومان پرداخت شد و امسال هم در ثبت نام، 250 هزار خانوار ثبت نام کردند و ما مبلغ 10 هزار میلیارد را پیش بینی کردیم و امیدواریم به مستاجران کمک شود.

او در پایان گفت: اولین بار است که دولت در حوزه اجاره ها تصمیماتی گرفته و برنامه اجرایی کرده است، امیدواریم شر کرونا و تحریم کنده شود و مردم بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز