رئیس دفتر رئیس جمهور:

فردا محموله جدید واکسن وارد کشور می‌شود/ باید برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هدف گذاری کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۲:۰۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۶۷۴۲
فردا محموله جدید واکسن وارد کشور می‌شود/ باید برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هدف گذاری کنیم
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: فردا صبح محموله دیگری می رسد و حدود 3 میلیون دوز استرازنکا از ژاپن به کشور وارد می شود.

به گزارش برنا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با روند واکسیناسیون در کشور گفت: با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که برای افراد بالای 60 سال شده بود و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند و کسب‌ و کارهایی که با مردم ارتباط دارند واکسیناسیون را ادامه داده‌ایم. یک قدم پس از آن هم باید برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هدف گذاری کنیم که در این رابطه، نیاز به سرعت عمل بیشتری داریم.

او افزود: خوشبختانه طبق برنامه ریزی قبلی به سرعت واکسن هایی که خریداری کردیم وارد کشور می شود، فردا صبح محموله دیگری می رسد و حدود 3 میلیون دز استرازنکا از ژاپن به کشور وارد می شود. یک و نیم میلیون دز از کشوری دیگری می آید. واکسن های داخلی هم شرایط خوبی دارند و می توانیم امیدوار باشیم اگر اتفاقی مثل 3 هفته گذشته رخ ندهد با همان برنامه ریزی به کار خود ادامه بدهیم.

او در واکنش به اظهارات وزارت خارجه آمریکا که با هدف ایجاد دسترسی ایران به دارایی‌های بلوکه شده خود در کره جنوبی و ژاپن بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را رفع کرده است، گفت: ما از ابتدا به دنبال آزادی این پول های بلوکه شده بودیم. این خبر را امروز صبح از وزیر خارجه شنیدم و همچنین آن دوره ۹۰ روزه را اعلام کرد که به نظر می‌رسد این‌ها از گام‌هایی است که در حال برداشته شدن است.

محمود واعظی در رابطه با محدودیت‌ها و بازنگرداندن وجوه نقد بابت پول‌های بلوکه شده گفت: در این زمینه مذاکره‌ای نکردیم و این موضوع با مذاکرات وین ارتباطی ندارد بنابراین بگذاریم این رویه پیش برود و ببینیم چقدر برای تحقق این موضوع جدی هستند.

واعظی در پاسخ به اینکه اینکه دور بعدی مذاکرات وین از اواخر مردادماه، یعنی در دولت سیزدهم برگزار می‌شود، گفت: مهم برای این دولت و مردم این است که موضوع را دنبال و مذاکره کنیم تا هم تحریم ها برداشته شود و هم به حقوق ملت ایران دست یابیم. مذاکرات انجام شده در ۶ دور اخیر بسیار خوب بود و به نظر من آنچه مربوط به مسائل موضوعی اقتصادی و تحریم‌های آنها بود، انجام شده است. البته همانطور که قبلا گفتم، موارد توافق شده زمانی عملیاتی می‌شود که دو طرف به همه اهداف و خواسته های خود برسند یا همه اینها با هم انجام و موافقت می‌شود یا هیچ کدام از اینها، عملی نمی‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: فعلا دو مورد باقی مانده و با توجه به اینکه آخر دولت دوازدهم است به نظر می‌رسد در ابتدای دولت جناب آقای رییسی انجام خواهد شد که البته برای دولت ما فرقی ندارد. دولت دوازدهم می‌خواهد زودتر تحریم ها برداشته شود و اگر امروز هم برداشته شود، مواهب آن تا رسیدن پول‌ها و فعال شدن صادرات نفت به دولت سیزدهم می‌رسد فاصله زمانی دو هفته‌ای اشکالی ندارد. ما به عنوان دولت دوازدهم همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا آنچه دولت سیزدهم علاقه‌مند است انجام شود.

او گفت: با تمام شدن دوره این دولت اگر نیاز باشد باز هم افرادی که در مسئولیت نیستند، تجربیات خود را در اختیار می گذارند چون ما دولت سیزدهم را ادامه دولت دوازدهم می‌دانیم و فکر نمی‌کنیم دولت دیگری روی کار آمده است. 

واعظی درخصوص اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آقای بورل هم مثل هر سیاستمدار دیگری وقتی اظهار نظر می‌کند، مقداری از آن مصرف داخلی دارد و مقداری‌ از آن به سیاست خارجی باز می‌گردد؛ ما هم این طور هستیم. مواضعی از ایشان قابل قبول است که با عمل و مکاتباتشان نشان می‌دهند. تلاششان بر این بوده همکاری ایران و اتحادیه اروپا را بهتر کنند. طبیعی است بین راهبرد ها و مواضع ما با کشورهای دیگر حتی کشورهای دوست اشتراک و اختلاف نظر وجود دارد. اختلاف نظرها را بررسی می کنیم و بر اشتراکات تاکید می‌نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز