سفیر ایران خواستار امضای پروتکل معاضدت قضایی از سوی تفلیس شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۵:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۹۱۳
سفیر ایران خواستار امضای پروتکل معاضدت قضایی از سوی تفلیس شد
سفیر ایران درگرجستان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری قضایی بین تهران و تفلیس، خواستار بحث و بررسی درباره امضای پروتکل معاضدت قضایی و استرداد زندانیان دو کشور شد.

به گزارش برنا، «اکبر قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با «ریتی برگادزه»  وزیر دادگستری گرجستان درباره مسائل متعلق به امور انسانی، اقامت و سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم و راه تقویت همکاری‌های قضایی دو کشور و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با اشاره به مفاد قوانین و مقررات گرجستان که بر تضمین سرمایه‌گذاران خارجی تاکید کرده است، گفت؛ ایرانیان مقیم علاقه‌مند بوده که نسبت به سرمایه‌ها و کانون خانواده خویش، احساس اطمینان و ثبات کرده و بر این اساس، نیاز به رهیافت‌های حقوقی گره‌گشا در چهارچوب مفاد مقررات گرجستان برای کسب امنیت سرمایه خود و جستجو راه‌های رضایت‌بخش برای صیانت از سرمایه اموال و املاک ایرانیان مقیم هستند.  

وزیر دادگستری گرجستان نیز با اشاره به اهمیت مناسبات تفلیس و تهران و استحکام داشتن پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو کشور اظهار داشت: ما برای مناسبات گرجستان با ایران اهمیت و ارزش قائل بوده و آمادگی تشریک مساعی برای برون‌رفت از برخی مشکلات جاری را از طریق تشکیل کارگروه مشترک و پیدا کردن راه‌حل مرضی‌الطرفین داریم.

قاسمی نیز با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری قضایی بین تهران و تفلیس، خواهان بحث و بررسی درباره امضای پروتکل معاضدت قضایی و استرداد زندانیان دو کشور شد.  

وزیر دادگستری گرجستان با آمادگی طرف گرجی، خواهان افزایش رایزنی‌ها و مشورت فیمابین با هدف تقویت مراودات بین دو ملت به منظور گسترش تعاملات و مراودات مردمی، توریستی و اقتصادی به منظور نیل به تعمیق علایق دوستی و صلح و آرامش تهران و تفلیس شد.  

 

نظر شما