مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اتفاقات لبنان واکنش نشان داد

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۱۸:۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۷۵۶۸
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اتفاقات لبنان واکنش نشان داد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای به کناره‌گیری «سعد حریری» نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل کابینه دولت لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش برنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای به کناره‌گیری «سعد حریری» نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل کابینه دولت لبنان واکنش نشان داد و گفت: از بن‌بست سیاسی و فقدان پیشرفت در اجرای اصلاحات فوری لبنان عمیقا متاسف است.

جوسپ بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد افزود: لبنان یک سال است که فاقد دولتی است که قدرت را درست داشته باشد و این مساله منجر به بروز بحران مالی و اقتصادی و پیامدهای فاجعه باری شده است که مردم کشور همچنان با آن مواجه هستند

وی افزود: این وظیفه رهبران لبنان است که مشکلات داخلی و بحرانی را که خودشان ایجاد کرده‌اند حل و فصل کنند. پرداختن به چالش‌های متعدد کشور و تحقق آرمان‌های مردم مستلزم وحدت و حس وظیفه‌شناسی است.

بورل اضافه کرد: اتحادیه اروپا یک‌بار دیگر از تمام جریانات سیاسی لبنان می‌خواهد تا از روند فوری تشکیل کابینه دولت حمایت کند. رایزنی‌های پارلمانی هم در این زمینه باید بدون فوت وقت اغاز شود.

وی بیان داشت: لبنان به دولتی نیاز دارد که بتواند اصلاحات کلیدی در زمینه اقتصادی و سیاسی را محقق کند و برای انتخابات ۲۰۲۲ که باید طبق جدول زمان‌بندی برگزار شود آماده شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه «شکوفایی و ثبات لبنان برای کل منطقه و اروپا حیاتی است» تصریح کرد: اتحادیه اروپا حمایت قوی خود را از دولت و ملت لبنان و برای ثبات، امنیت، تمامیت ارضی ، حاکمیت و استقلال سیاسی مورد تاکید قرار می‌دهد.

نظر شما