یک فعال سیاسی اصولگرا:

گذشته برجام یک تجربه برای کشور و دولت جدید است/ هرچه آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند باید تضمین داشته باشد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۱:۳۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۷۸۲۲
گذشته برجام یک تجربه برای کشور و دولت جدید است/ هرچه آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند باید تضمین داشته باشد
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به هیچ عنوان آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و هر چه که مطرح می کنند و می گویند تضمین لازم باید داشته باشد.

«محسن کوهکن»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص روش دیپلماسی رئیس جمهور منتخب گفت: حجت الاسلام رئیسی در اولین گفتگویی که داشتند شفاف و روشن اشاره کردند که مشی او در سیاست خارجی چیست؛ قطعا بر اساس عزت، حکمت و مصلحتی که مد نظر مقام معظم رهبری است، پیش خواهند رفت.

او افزود: موضوع مذاکرات، برجام است و در خصوص برجام ما یک قانون مصوب در مجلس داریم و یک شروطی که مقام معظم رهبری مطرح کردند که بر آن اضافه شده است. علاوه بر آن یک دستورات صریح و روشنی داریم به خصوص در ارتباط با بحث آمریکا و برگشت آن به برجام که نهایتا هر کسی که باشد باید این مسائل را مراعات کند.

کوهکن تصریح کرد: شروط ما مشخص و روشن بوده و قانون هم تکلیف را مشخص کرده است. نهایتا بحث این نیست که ما کوتاه بیاییم یا تغییر موضع بدهیم چارچوب کار مشخص است و این دفعه هم طرف مقابل است که باید، خود را با چیزی که تعیین کرده ایم تطبیق بدهد تا کار را جلو ببریم.

او اضافه کرد: گذشته برجام یک تجربه برای کشور و دولت جدید است، تجربه هم این است که به هیچ عنوان آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و هر چه که مطرح می کنند و می گویند تضمین لازم باید داشته باشد. این همان چیزی است که در بحث برجام هم بود منتها به علت کوتاهی و تعلل هیچگونه تضمینی از طرف های خارجی گرفته نشد همانطوری که شرکت هایی که بعد از برجام برای سرمایه گذاری آمدند از آنها هم، هیچ تضمینی نگرفتند. به محض اینکه رئیس جمهور نادان قبلی آمریکا از برجام خارج شد سرمایه گذاران هم رفتند. در صورتی که در همه دنیا قراردادی که بسته می شود اگر هر یک از طرفین قراردادی را بخواهد یک طرفه فسخ کند یا از آن خارج شود حتما باید یک ضرر و زیانی به طرف مقابل، پرداخت کند.

کوهکن متذکر شد: از مفاد این قراردادها برای سرمایه گذاری کسی اطلاعی پیدا نکرد حتی ما که در کمیسیون صنایع و معادن بودیم به آقای نعمت زاده با صراحت گفتیم، این قراردادی که امضاء شده حداقل اعضای کمیسیون و هیات مدیره کمیسیون از آن مطلع باشند اما تنها حرفی که داشتند این بود که، محرمانه است و شرکای این شرکت ها سوء استفاده می کنند بعد هم که گذاشتند و رفتند و مشخص شد که قضیه چه بوده است. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز