افشای پیچیده‌ترین عملیات جاسوسی قرن/ ترامپ رسوا شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۳:۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۰۷۹۲۵
افشای پیچیده‌ترین عملیات جاسوسی قرن/ ترامپ رسوا شد
گاردین گزارشی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین آمریکا را منتشر کرده است.

به گزارش برنا، در این مطلب آمده است: اسناد فاش‌شده از کرملین نشان می‌دهد که پوتین شخصا به آژانس‌های جاسوسی روسیه اجازه داده بود تا از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا حمایت به عمل آورند.

براساس اسنادی که به دست گاردین رسیده است، در تاریخ ۲۲ ژانویه سال ۲۰۱۶، یک جلسه غیرعلنی با حضور نیروهای اطلاعاتی روسیه برگزار و در آن دستور داده می‌شود از ناپایداری روحی و روانی دونالد ترامپ حمایت به عمل آورند. آن‌ها بر این باور بودند که کاخ‌سفیدِ ترامپ به اهداف استراتژیک مسکو، از جمله آشفتگی اجتماعی در ایالات‌متحده و تضعیف موقعیت رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات با این کشور، کمک خواهد کرد. در حکمی که ظاهرا امضای پوتین را به همراه داشته است، به سه آژانس جاسوسی روسیه دستور داده شده بود تا روش‌های عملی حمایت از ترامپ را پیدا کنند. 

در این مرحله ترامپ در نظرسنجی‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان از سایر رقبایش پیش بود. گزارشی که بخش تخصصی پوتین تهیه کرده است، توصیه می‌کند مسکو از «همه نیروهای ممکن» برای اطمینان از پیروزی ترامپ استفاده کند.

گفته می‌شود آژانس‌های اطلاعاتی غربی از چند ماه قبل، از اسناد مطلع بوده و آن‌ها را به‌دقت بررسی کرده بودند. اسنادی هم که گاردین رؤیت کرده است، نشان‌دهنده نشتی جدی و بسیار غیرمعمول از داخل کرملین است. گاردین این اسناد را به رؤیت متخصصان هم رسانده و آن‌ها «اصل» بودن آن‌ها را تایید کرده‌اند.

جزئیات منتشرشده نیز بر اصل بودن این اسناد صحه می‌گذارند. گفته می‌شود لحن و فشار کلی با تفکر امنیتی کرملین سازگار است. البته در این زمینه مسکو از در انکار وارد شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مورد جلسه‌ای که قرار شده بود از ترامپ حمایت کنند، اظهار نظر کرده و آن را داستانی خیالی خوانده است. سند به دست رسیده که روی آن شماره «No ۳۲-۰۴ \ vd» خورده، جزو اسناد فوق‌سری طبقه‌بندی شده است.

در این سند آمده است: ترامپ یکی از امیدوارکننده‌ترین نامزدها برای روسیه به حساب می‌آید. این کلمه در روسی «perspektivny» است. در یکی از ارزیابی‌های مختصر روان‌شناختی که از ترامپ وجود دارد، از او به‌عنوان «فردی تکانشی با ذهنی ناپایدار و نامتعادل که از عقده حقارت رنج می‌برد»، یاد شده است. 

همچنین در این اسناد به مصالحه بالقوه با ترامپ و آمریکا اشاره شده و احتمال دیدار ترامپ از خاک روسیه نیز داده شده است. در این اسناد به حوادث خاصی که هنگام سفر ترامپ به روسیه رخ داده، اشاره شده است.

اما به این حوادث در جای دیگر اشاره شده است. در این راستا از اعضای شورای امنیت دعوت شده است تا جزئیات پیوست۵، در بند ۵ سند را دنبال کنند. مشخص نیست پیوست شامل چه مواردی است. در این سند صراحتا تاکید شده است: «استفاده از تمام نیروها برای تسهیل در انتخاب وی [ترامپ] برای تصدی پست ریاست‌جمهوری کاملا ضروری است.» در ادامه این سند آمده است: «این به تحقق سناریوی سیاسی- نظری مورد علاقه روسیه کمک می‌کند.» 

در این سند پیش‌بینی شده است که پیروزی ترامپ قطعا به بی‌ثبات‌سازی سیستم اجتماعی - سیاسی ایالات‌متحده منجر خواهد شد و در نتیجه نارضایتی‌ها از سیستم فعلی حکمرانی در آمریکا از نهان به روی صحنه خواهد آمد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز