با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

مجوز مجلس به سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت توسعه مراکز آموزشی

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۹:۲۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۸۲۶۰
مجوز مجلس به سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت توسعه مراکز آموزشی
نمایندگان مجلس، سازمان فنی و حرفه‌ای را مجاز به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت توسعه مراکز آموزشی دانستند.

به گزارش برنا، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اصل ماده واحده این لایحه با 181 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با 131 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد رفع ابهام مصری موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است:

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجاز است به‌منظور گسترش و بهسازی مهارت‌آموزی و فراهم نمودن زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور، کمکهای نقدی و غیرنقدی و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی را دریافت و برای احداث، تعمیر، توسعه، بازسازی و تجهیز مراکز آموزشی مربوط با اولویت نیازهای مصرفی مهارتی شامل مواد مصرفی و ابزار کارگاهی برای آموزش های عملی کشور مصرف نماید. استفاده از کمکهای مذکور برای توسعه تشکیلات و پرداخت هزینه‌های پرسنلی ممنوع است.

بر اساس تبصره 1 ماده واحده این لایحه؛ ‌کلیه وجوه اهداءشده به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه معادل صددرصد (%100) آن در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد تا در محل مورد نظر اهداکننده و در اولویت بعدی به ترتیب در مناطق محروم و مناطق دیگر به مصرف برسد و کمکهای غیرنقدی اعم از کالا و تجهیزات و یا املاک و بناهای احداثی توسط خیّرین با موافقت (خیر بنا) و در محل مورد نظر ایشان به عنوان اموال دولت (با ذکر نام خیّر) ثبت و بهره‌برداری می‌گردد.

بر اساس تبصره 2 ماده واحده این لایحه؛ ‌‌درآمدهای حاصله سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از محل خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره، صدور، تمدید و تعویض گواهینامه ها و پروانه ها، اختصاصی تلقی می شود و به صورت صددرصد (%100) توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص می یابد.

بر اساس تبصره 3 ماده واحده این لایحه؛ ‌‌ ‌آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز