گفت وگوی وزیران خارجه افغانستان و پاکستان در باره تنش اخیر بین ۲ کشور

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۹۱۲۰
گفت وگوی وزیران خارجه افغانستان و پاکستان در باره تنش اخیر بین ۲ کشور
"محمد حنیف اتمر"،وزیر خارجه پاکستان و "شاه‌محمود قریشی"، همتای پاکستانی وی،در باره افزایش تنش در روابط دو کشور و فراخوانده شدن سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت وگو کردند.

به گزارش برنا، دو طرف با بررسی راههای کاهش تنش بین دو کشور تاکید کردند کابل و  اسلام آباد باید تا تکمیل تحقیقات در باره ربوده شدن دختر سفیر افغانستان  از قضاوت زودهنگام خودداری کنند.

  وزارت امور خارجه افغانستان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که اظهارات و قضاوت های پیش از موعد به روند تحقیقات آسیب می زند.

در ادامه این اطلاعیه اضافه  شده است وزیر خارجه افغانستان در این گفت وگوی تلفنی در باره تحقیقات جاری در خصوص ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت وگو کرد و نگرانی خود را در مورد اظهارات وزیر کشور پاکستان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان در این گفت وگوی تلفنی  گفت که کابل آمادگی دارد در پیشبرد تحقیقات و بازداشت عاملان این جنایت و تامنیت امنیت نمایندگی های سیاسی و دیپلماتیک افغانستان در پاکستان با این  کشور همکاری کند.

وی افزود:قرار است هیاتی از کابل به اسلام آباد برای بررسی روند  بازگشت سفیر و دیپلمات های افغانستان به پاکستان سفر کند.

وزیر خارجهٔ پاکستان در این  گفت وگو ضمن ابراز تأثر عمیق از ربودن دختر سفیر  افغانستان در  اسلام آباد  گفت که قضیه "بانو سلسله"را همچون فرزند خودمان با جدیت دنبال می کنیم .

وی افزود:تحقیقات در باره روبودن دختر سفیر افغانستان با هدایت مستقیم نخست وزیر پاکستان با جدیت دنبال می شود و بزودی تحقیقات تکمیل می شود.

قریشی به افغانستان در باره تامین امنیت نمایندگی های  سیاسی و دیپلماتیک افغانستان به این  کشور  اطمینان داد.

وزیر کشور پاکستان در باره ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد به رسانه ها گفته بود که این  دسیسه است که  دستگاه اطلاعاتی  هند در آن دست دارد.

روابط افغانسان و پاکستان طی یک هفته اخیر پس از  ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد دچار تنش شد.

 دولت افغانستان با فراخواندن سفیر این کشور در اسلام آباد تاکید کرد تا تامین امنیت کامل، دیپلمات ها ی این کشور به پاکستان بر نمی گردند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز