۸۳ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا از نوع دلتا است

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۰۱:۳۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۰۹۷۲۵
۸۳ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا از نوع دلتا است
همزمان با هشدارها در آمریکا درباره شیوع گونه دلتای ویروس کرونا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد ۸۳ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا از این گونه است.

به گزارش برنا؛ در یک هفته گذشته موارد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آمریکا به صورت میانگین روزانه با افزایش ۶۶ درصدی همراه بوده است.

مسئولان ۴۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا اعلام کرده اند که موارد ابتلا به کووید۱۹ در این ایالت ها افزایش یافته است.

دکتر راشل والسنکی رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکاد درجلسه استماع کمیته سنا اعلام کرده است  ۸۳ درصد موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا از گونه دلتای ویروس کرونا است در حالیکه یک هفته پیش این رقم ۵۰ درصد بود.

به گفته او در بخش هایی از آمریکا، آمار ابتلا به گونه دلتا  از ۸۳ درصد نیز بیشتر است.

اندی اسلاویت ، مشاور ارشد سابق جو بایدن نیز به سی ان ان گفت گونه دلتای کرونا، دو برابر عفونی است اما خوشبختانه بر خلاف سال ۲۰۲۰ آنچه این ویروس را متوقف می کند، واکسن است.

به گفته وی، افزایش شمار بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان ها در حال افزایش است و اکثریت قریب به اتفاق این افراد کسانی هستند که واکسینه نشده اند.

بر اساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، متوسط ​​موارد جدید روزانه در این هفته ۶۶ درصد نسبت به هفته گذشته و ۱۴۵ درصد نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته است. علاوه بر این، میزان بستری در بیمارستان نسبت به هفته گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

دو هفته پس از جشن استقلال (چهارم ژوییه -۱۳ تیرماه) و چند هفته مانده به بازگشایی مدارس و دانشگاهها در آمریکا، دولت جو بایدن با حقیقت نگران کننده افزایش دوباره مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مقاومت برخی اقشار جامعه در برابر دریافت واکسن کرونا روبرو شده است.

بر اساس گزارش ها، روند واکسیناسیون در این کشور کندتر و تعداد مبتلایان به کرونا با توجه به گسترش گونه جدید دلتا، در میان افرادی که واکسینه نشده اند، افزایش یافته است.

نظر شما