واکنش آمریکا به اعتراضات در خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۰۹:۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۰۰۱۲
واکنش آمریکا  به اعتراضات در خوزستان
دولت آمریکا طبق روال همیشگی خود در حمایت از اغتشاش و آشوب در جمهوری اسلامی ایران، این‌بار نیز از برهم‌زدن نظم و امنیت در استان خوزستان توسط اغتشاشگران حمایت کرد.

به گزارش برنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از آشوب و ناآرامی در استان خوزستان، گفت واشنگتن در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها در این منطقه است.

دولت آمریکا طبق روال همیشگی خود در حمایت از اغتشاش و آشوب در جمهوری اسلامی ایران، این‌بار نیز از برهم‌زدن نظم و امنیت در استان خوزستان توسط اغتشاشگران حمایت کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با حمایت از آشوب و ناآرامی در استان خوزستان، گفت واشنگتن در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها در این منطقه است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، پرایس طی نشست خبری روزانه گفت: «ما در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها از اعتراضات در استان خوزستان در ایران هستیم... ما از تجمعات و اعتراضات ایرانی‌ها حمایت می‌کنیم».

پرایس در حالی مدعی مسالمت‌آمیز بودن برخی تجمعات در خوزستان شده و اغتشاشگران را مردم ایران می‌نامد که به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه، در پی تیراندازی آشوبگران در حوادث روز سه‌شنبه، یک جوان خوزستانی کشته و ۱۴ نفر از پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره سفر «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به عمان و احتمال گفت‌وگو درباره ایران نیز اظهار داشت: «عمان نقش مهمی برای میانجی‌گری در منطقه ایفا کرده است. ما اطلاعات بیشتری درباره سفر و تعاملات او (شرمن) در عمان زمانی که موعد آن نزدیک‌تر شد، ارائه می‌کنیم».

پرایس همچنین افزود: «ولی ما قطعا درخصوص گستره‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای با عمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ایران یکی از آنهاست، یمن مورد دیگر است. وقتی که زمان آن برسد، جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه می‌کنیم».

نظر شما