نماینده مردم جیرفت در مجلس:

سه نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در دولت رییسی وزیر می شوند/ رییسی در چهاردهم مرداد ماه کابینه خود را به مجلس معرفی میکند/ جلسه رای اعتماد به وزرا حاشیه و چالش هایی را به همراه خواهد داشت

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۰۵:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۱۰۲۲۰
سه نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در دولت رییسی وزیر می شوند/ رییسی در چهاردهم مرداد ماه کابینه خود را به مجلس معرفی میکند/ جلسه رای اعتماد به وزرا حاشیه و چالش هایی را به همراه خواهد داشت
نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: مقرر شده است که رییس جمهور منتخب در چهاردهم مرداد ماه در حین برگزاری مراسم تحلیف، کابینه خود را به مجلس تقدیم و معرفی کند و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا رزومه افراد معرفی شده را مورد بررسی قرار دهند.

«ذبیح الله اعظمی ساردوئی» عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم جیرفت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با جلسه رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم گفت: با توجه به اینکه آقای رییسی در ابتدای ورود به میدان انتخابات اعلام کردند که به صورت مستقل به میدان آمده اند‌ و اغلب گروه ها و جناح های سیاسی نیز از ایشان حمایت کرده اند، انتظار می رود که گروه ها و جناح های مختلف سیاسی توقع سهم خواهی از کابینه دولت سیزدهم را نداشته باشند. هر چند متاسفانه در هفته های اخیر شنیده شده که گروه های سیاسی درخواست هایی برای حضور در دولت رییسی را مطرح کرده و سهم خواهی کردند لذا این موضوع پذیرفته نیست. آقایان اجازه دهند رییس جمهور منتخب کابینه خود را با فراغ بال و براساس تخصص، توانمندی، تعهد و کارآمدی انتخاب کنند. 

او ادامه داد: مقرر شده است که رییس جمهور منتخب در چهاردهم مرداد ماه در خلال برگزاری مراسم تحلیف، لیست کابینه خود را به مجلس تقدیم و معرفی کند و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا رزومه افراد معرفی شده را مورد بررسی قرار داده و با نهایت دقت نسبت به رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اقدام خواهند کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با اشاره به فضای حاکم در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رییسی گفت: طبق آنچه که تاکنون در راهرو های مجلس بحث میشود احتمالا رییس جمهور منتخب حداقل استفاده را از نمایندگان مجلس خواهند داشت، اما حداقل سه نفر از نمایندگان مجلس در دولت آقای رییسی به عنوان وزیر معرفی خواهند شد. وی در خصوص چالش های پیش رو در رای اعتماد به وزرای پیش نهادی افزودند؛ در همه دولت ها در جلسه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس چالش هایی وجود داشته و دارد اما انتظار داریم تا میزان تنش ها در این جلسه رای اعتماد در حداقل ممکن باشد. 

او در پاسخ به این سوال که نمایندگانی که قرار است به دولت آقای رییسی بروند آیا از اعضای هیئت رییسه مجلس یا کمیسیون ها هستند؟ بیان کرد: افرادی که زمزمه حضورشان در کابینه رییسی مطرح می‌شود از بین روسای کمیسیون های و هیئت رییسه مجلس هستند. جلسه رای اعتماد به وزرا حتما حاشیه و چالش هایی را به همراه خواهد داشت، انتظار می‌رود رییس جمهور منتخب به راحتی از این چالش براحتی عبور کند و بتواند رای اعتماد را برای کابینه خود از نمایندگان اخذ کند. اما آنچه از همه مهمتر است، امیدواریم وزرایی که رای اعتماد مجلس را کسب می کنند خیلی سریع بر امورات وزارتخانه متبوع مسلط و کار را شروع کنند و در جهت حل مشکلات کشور بخصوص معیشت مردم اقدام عاجل کنند. زیرا همه آحاد مردم چه آنها که رای داده و چه آنها که رای نداده اند به دولت سیزدهم امید دارند و منتظر تغییرات چشمگیر و ملموس هستند.

نظر شما
پرونده ویژه