وقتی وزیر خارجه عراق باعث تاسف می شود+جزئیات

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۵۴۷
وقتی وزیر خارجه عراق باعث تاسف می شود+جزئیات
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق اظهارات وزیر خارجه این کشور که ساعاتی قبل در واشنگتن اعلام کرد که نیروهای عراقی به آمریکایی‌ها نیاز دارند را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، شیخ «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق جمع شب در پیامی توئیتری از اظهارات وزیر خارجه این کشور ابراز تأسف کرد.

وی ساعاتی بعد از اظهارات «فؤاد حسین» در آمریکا نوشت: «اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی این کشور همچنان به کمک نیروهای آمریکایی نیاز داد، اظهارات بسیار تأسف‌بار و از سوی ما و هر عراقی دیگر که به نهادهای نظامی و امنیتی خود افتخار می‌کند، غیرقابل قبول است».

او ادامه داد: «این اظهارات واقعیت توانمندی‌های که نیروهای قهرمان ما از ارتش، پلیس فدرال، الحشد الشعبی و دستگاه مقابله با تروریسم به آن رسیده، و همچنین تجربیات و مهارت‌هایی را که بعد از پیروزی بر داعش به دست آورده‌اند، منعکس نمی‌کند».

خزعلی در چرایی این اظهارات وزیر خارجه عراق گفت که این گونه اظهارات با هدف بازار گرمی توجیهاتی است که که دولت آمریکا برای توجیه تداوم حضور نیروهای خود در اراضی عراق داشته، به زبان آورده می‌شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق حضور نظامیان آمریکایی در عراق را به ضد منافع عراق دانست و گفت که این حضور اگر نفعی داشته باشد، به نفع رژیم صهیونیستی است که عراق و عراقی‌ها را دشمن اول خود می‌داند.

نظر شما
پرونده ویژه