آمریکا و اروپا درخواست جدید خود را از طالبان مطرح کردند

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۱:۳۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۰۵۵۸
آمریکا و اروپا درخواست جدید خود را از طالبان مطرح کردند
نمایندگان اتحادیه اروپا و امریکا در بیانیه‌ای از طالبان خواستند تا خشونت‌ها را در افغانستان کاهش دهند و به تعهدات خود برای محافظت از زیرساخت‌های این کشور و حمایت از غیرنظامیان و همکاری در زمینه کمک‌های بشردوستانه پایبند باشند.

به گزارش برنا؛ از وب سایت وزارت امورخارجه ایتالیا، نمایندگان ویژه ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، نروژ و انگلیس در ۲۲ ژوئیه (۳۱ شهریور) در رم پایتخت ایتالیا نشستی برگزار کردند تا اوضاع افغانستان و تحولات صلح در این کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

در پایان نشست نمایندگان کشورهای حاضر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که کشورها و سازمان های ما متعهد به مشارکت قوی در افغانستان هستند و تحولات جاری در  مرحله جدید با خروج نیروهای بین‌المللی را از نزدیک رصد می‌کنند.

در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا، عمیقاً در مورد سطح بالای خشونت، حمله نظامی طالبان و تعداد موارد جدی گزارش شده از نقض حقوق بشر در مناطق درگیری‌، اظهار نگرانی شده است.

در این بیانیه از همه طرف‌های درگیر خواسته شده است که خشونت را کاهش داده و از غیرنظامیان محافظت کنند و به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه احترام بگذارند.

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا تصریح کرد، ما همچنین از طالبان می خواهیم به حمله نظامی خود پایان داده و جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان به طور معناداری در روند صلح شرکت کنند.

اتحادیه اروپا و آمریکا با بیان اینکه افغانستان می‌تواند به ثبات و نقطه اتصال منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کند اعلام کردند، ما همسایگان افغانستان را تشویق می کنیم تا حمایت خود را از مردم افغانستان افزایش داده و به یک صلح پایدار و توسعه اقتصادی کمک کنند.

این کشورها در بیانیه خود افزودند، ما همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از امنیت سفارتخانه‌های خارجی و سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک، آژانس های چند جانبه، نمایندگان رسانه‌ها، فرودگاه‌ها و سازمان های غیردولتی و کارمندان افغان و بین المللی آنها اطمینان حاصل کنند.

اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام کردند ما از آمادگی و تعهد ترکیه برای کمک به امنیت فرودگاه در صورت لزوم قدردانی می‌کنیم.

بر اساس این بیانیه تاریخ و محل جلسه بعدی از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز