آمریکا به تحریم‌های چین واکنش نشان داد!+جزییات

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۱:۵۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۰۵۶۰
آمریکا به تحریم‌های چین واکنش نشان داد!+جزییات
کاخ سفید به دنبال اعمال تحریم های متقابل چین علیه آمریکا، اعلام کرد که دولت بایدن در مورد این تحریم ها دلسرد و نگران نشده است و متعهد به حمایت از افراد و شرکت‌های خود هستیم.

به گزارش برنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید جمعه شب در کنفرانس خبری گفت که دولت بایدن پس از آن‌که چین تحریم های جدیدی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در ایالات متحده وضع کرد، دلسرد نشد.

ساکی به خبرنگاران گفت: ما البته از گزارش هایی که چین چندین فرد و سازمان های غیردولتی از جمله حداقل یک مقام از دولت قبلی را تحریم کرده است، مطلع هستیم.

واکنش کاخ سفید در حالی عنوان می شود که دولت چین در پاسخ به تحریم های جدید امریکا، شماری از افراد از جمله ویلبر راس وزیر سابق بازرگانی ایالات متحده را تحریم کرد.

چین علاوه بر وزیر بازرگانی دولت ترامپ، سازمان و نهادهای دیگر آمریکا مانند کمیسیون اجرایی کنگره در مورد چین، کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین، موسسه دموکراتیک ملی امور بین الملل، را مورد تحریم قرار داد.

تحریم های چین اولین اقدامی است که این کشور طبق قانون جدید تحریم های ضد خارجه که در ژوئن تصویب شد وضع کرده است.

همچنین تحریم های جدید در حالی اعمال می شود که چند روز آینده وندی شرمن معاون وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به چین سفر کند.

تحریم های چین علیه آمریکا در پاسخ به تحریم های جدید دولت بایدن علیه پکن به بهانه مسائل حقوق بشر در هنگ کنگ است.

نظر شما
پرونده ویژه