امام جمعه اژیه:

بیماری منحوس کرونا به حضور مردم در نماز جمعه ضربه زده است

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۹:۲۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۰۶۲۷
بیماری منحوس کرونا به حضور مردم در نماز جمعه ضربه زده است
امام جمعه اژیه گفت: متاسفانه بیماری منحوس کرونا تعطیلی‌های مکرری برای نماز جمعه به بار آورده و به حضور مردم در نماز جمعه ضربه زده است.

به گزارش برنا، حجت الاسلام حجتی فرد، امام جمعه اژیه، گفت: بر مبنای آیه قرآن نماز جمعه نمادی برای وحدت جامعه مسلمین بوده و به تعبیر بنده خط مقدم مسلمانان برای مقابله با دشمنان با نمایش قدرتشان است. مسلمانان با وحدت کلمه و کثرت جمعیت شرکت کننده می‌توانند اقتدار و عزت خود را ظاهر کنند که این اتحاد خاری در چشم دشمنان خواهد بود. برای همین حضور مردم و خصوصا جوانان در نماز جمعه، باید حضوری حداکثری باشد. همه کسانی که به قرآن، نبوت انبیا و نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و امامت امامان معصوم خصوصا امام زمان عجل الله اعتقاد قلبی دارند بدون در نظر گرفتن اختلافات و سلیقه‌های مختلف باید در نماز جمعه شرکت کنند.

وی افزود: حضور حداکثری مردم با اموری فراتر از نماز جمعه اتفاق می‌افتد. برای اتفاق افتادن حضور حداکثری، امام جمعه باید در طول هفته دیدارهای متعدد با حضور اقشار مختلف مردم در دفتر یا در منازل آن‌ها و... به طرق و بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف داشته باشد. مردم باید مرتب با امام جمعه در زمان‌ها و روزهای مختلف هفته دیدار داشته باشند. یکی از راه‌های دیگر این است که مسجدی در اختیار امام جمعه قرار گیرد تا امام جمعه در طول هفته نماز جماعت را در این مسجد اقامه نموده و مردم قبل یا بعد از نماز با امام جمعه مراوده داشته باشند. همه این کارها در حضور حداکثری مردم تاثیر به‌سزایی دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد ملاقات مومنین در نماز جمعه گفت: مومنین هفته‌ای یک روز از تمام مساجد و محلات شهر به دیدار یکدیگر می‌آیند و دیدارها را تازه می‌کنند. با این کار انس الفت مومنین بیشتر شده و در نهایت در حل و فصل مشکلات مردم بسیاری از اتفاقات خوب را شاهد خواهیم بود. با پشتوانه حضور مردم در نماز جمعه برای حل مشکلات می‌توان این مشکلات را در تریبون نماز جمعه مطرح نموده و از مدیرانی که می‌توانند مشکل را حل کنند در نماز جمعه دعوت کرد تا بین مردم حاضر شوند. حجت الاسلام حجتی فرد افزود: البته اخیرا با استفاده از طرح میز خدمت این کار در حال انجام است. البته کارهای دیگری نیز مانند تشکیل صندوق قرض الحسنه ویژه مومنین شرکت کننده در نماز جمعه تشکیل شود تا مومنینی که مشکل مالی دارند بتوانند گرفتاری‌های خود را حل کنند. عیادت از بیماران و مسائلی از این قبیل نیز می‌تواند به حضور حداکثری و تشویق شرکت مردم در نماز جمعه منجر شود.

امام جمعه اژیه خاطر نشان کرد: جوانان بخش مهمی از پتانسیل مردمی و پیران و سالخوردگان برکات و خیرات امت هستند. باید پیران امت را محترم دانست و جوانان را باید جذب نموده و از این عزیزان به عنوان نیروی عظیمی در مباحث دینی، مذهبی و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرد. باید از یک دانشجو، دانش‌آموز و طلبه ممتاز در نماز جمعه تقدیر کرد تا سایر جوانان تشویق شوند. وقتی از یک نخبه یا ورزشکار تجلیل شود جوانان جایگاه خود را در نماز جمعه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد جوانان در تشکیلات نماز جمعه گفت: با تشکیل ستادهای جوانان با فکری نو در ساختار نماز جمعه و جذب و حضور جوانان، فرهنگ ایثار، شهادت، شهامت، انقلابی‌گری و دشمن‌ستیزی در بین این عزیزان ترویج می‌شود. در حقیقت محل تربیت جوانان در نماز جمعه است. البته متاسفانه بیماری منحوس کرونا تعطیلی‌های مکرری برای نماز جمعه به بار آورده و به حضور مردم در نماز جمعه ضربه زده است. از طرف دیگر بسیاری از مشکلات معیشتی و حضور مردم حتی در روزهای جمعه در محل کار باعث شده تا مردم کمتر در نماز جمعه شرکت کنند. امیدواریم با به کار بستن برنامه‌های مناسب بتوانیم حضور مردم را در نماز جمعه بیشتر از قبل کنیم.

نظر شما