اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۹:۳۳:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۱۴۴۶
اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا
خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش برنا، اخبار مهم گروه سیاسی خبرگزاری برنا به این شرح است:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تندروها ترور سردار سلیمانی و خروج از برجام را به حساب دولت گذاشتند/ رئیسی می‌داند برای حل مشکلات راهی جز برجام ندارد/ مگر به این راحتی می‌توان علیه رئیس جمهور اعلام جرم کرد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تصویب FATF گفت: اگر FATF تصویب نشود همچنان با روابط بانکی و کشورهای دنیا مشکل داریم و تجارت خارجی ما مشکل جدی خواهد داشت بسیاری از اقدامات باید به صورت غیر رسمی و با هزینه بسیار بسیار زیاد انجام بگیرد که میلیاردها دلار خواهد بود و کسانی که چنین هزینه ای را به بیت المال مسلمانان ایرانی تحمیل می کنند باید پاسخگو باشند.          

///

رئیس جمهور:

مجلس دست و پای ما را در مذاکرات بست/ FATF در اختیار دولت نیست/ سند اجمالی توافق 5+1 موجود است/ اگر جنگ اقتصادی نبود دلار امروز ۵ تومان بود/ اگر دو کار در سال ۹۹ انجام می شد شرایط ما بهتر بود

رئیس جمهور گفت: گر دو کار در اواخر سال ۹۹ انجام شده بود شرایط ما بهتر بود یکی اینکه می‌گذاشتند در مذاکرات تحریم کارمان را انجام دهیم و دست و پای ما را نمی بستند و ما پایان ۹۹ توافق کرده بودیم. سند آن موجود است و توافق اجمالی بین ما و ۵+۱ روشن است.

///

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

زمان تحلیف، کابینه رئیسی رونمایی می‌شود/ ملاک‌های جناحی و حزبی نقش پررنگی در تعیین گزینه‌ها ندارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص چینش کابینه رئیسی گفت: تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی از ترکیب و چینش بیرون نیامده و باید صبر کنیم که در همان زمان تحلیف و در همان مقطع از این ترکیب رونمایی شود.

///

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم:

اصل مذاکرات برجام را کسی نمی‌تواند زیر سوال ببرد/ بنای جمهوری اسلامی ایران مذاکره با امریکا است/ FATF و برجام به هم گره خورده‌اند/ پس از حاصل شدن توافق FATF تصویب می‌شود

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم در خصوص به سرانجام رسیدن fatf در دولت رییسی گفت: fatf به برجام بستگی دارد، fatf منهای برجام اصلا بدرد نمی خورد. اگر fatf تصویب شود ولی تحریم ها سرجای خود باقی بماند تغییری در شرایط ایجاد نمی شود یعنی تعامل اقتصادی و مالی و پولی انجام نمی گیرد، اگر جمهوری اسلامی ایران برجام را به نتیجه برساند و تحریم ها لغو شود آن وقت ما برای تعاملات مالی و پولی به fatf نیاز داریم آن موقع مجمع حتما مصلحت نظام را در نظر می گیرد و رای می دهد.

///

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم:

نمایندگان نباید از وکالت به وزارت بروند/ نام من برای وزارت علوم یا ارشاد در کابینه رئیسی مطرح شده است/ بعید به نظر می‌رسد، افرادی از اعتدالیون و یا اصلاح طلبان در کابینه رئیسی باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به اینکه برخی برای حضور او در کابینه رئیسی تلاش می کنند، ادامه داد: گروه هایی من را برای حضور در کابینه رئیسی به ایشان پیشنهاد داده اند که عمده پیشنهادها برای وزارت ارشاد و وزارت علوم بوده و حتی جاهای دیگری مطرح شده است ولی وظیفه ما تا 28 خردادماه بود تا از آقای رییسی دعوت و حمایت و تبلیغ کنیم و انتخاب اصلحی صورت بگیرد و از فردای آن روز، ما کاری به این مسائل نداریم و هر طور تصمیم بگیرند همانطور عمل می کنند.

///

نامه رضایی به فرمانده کل سپاه درباره وضعیت خوزستان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته و پس از بازدید از مناطق بحرانیِ خوزستان، به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامه نوشت.

///

رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر:

ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد

رئیسی با بیان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، اظهار داشت: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.

///

ظریف با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز در تهران با یکدیگر گفتگو و آخرین تحولات روابط دو جانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را مورد گفتگو وتبادل نظر قرار دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز