حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به یمن ۲ کشته بر جا گذاشت

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۰:۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۲۱۱۹۹۶
حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به یمن ۲ کشته بر جا گذاشت
ائتلاف سعودی با ادامه تجاوز نظامی به یمن در ۲۴ ساعت گذشته ضمن نقض ۲۳۲ بار آتش بس در استان الحدیده (غرب) این کشور، در حمله توپخانه‌ای این ائتلاف ۲ تن کشته شدند.

به گزارش برنا، شبکه خبری المسیره دوشنبه شب گزارش داد که این ۲ تن  بر اثر آتش توپخانه‌ای ائتلاف سعودی در الرقو واقع در شهرستان  "منبه" از توابع استان صعده در شمال غرب یمن و مرز با عربستان کشته شدند.

همچنین اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی یمن برای رصد نقض آتش‌بس اعلام کرد،  ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۲ نوبت آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن را زیر پا گذاشته است.

از جمله حملات ائتلاف سعودی و نقض آتش بس می‌توان به پرواز هواپیماهای جاسوسی در منطقه "حیس" از توابع الحدیده اشاره کرد.

اتاق افسران یمن به شمار کشته و زخمی‌های احتمالی ناشی از حملات ائتلاف سعودی اشاره‌ای نکرده است.

این حملات چند ماه پس از آن روی می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله مدعی شد، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز