توافقنامه امنیتی انگلیس و فرانسه + جزئیات

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۷:۴۰:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۲۰۱۵
توافقنامه امنیتی انگلیس و فرانسه + جزئیات
انگلیس و فرانسه برای محافظت از مردم در مقابل حمله تروریستی در کانال (مانش) به کشتی‌های مسافربری، توافقنامه امنیتی جدیدی امضا کردند.

به گزارش برنا، خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب گزارش داد، پیمان امنیت دریایی انگلیس و فرانسه در پاریس در دیدار وزیران دفاع و امورخارجه دو کشور امضا شد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، این معاهده اساس اقدام مشترک و هماهنگ را تشکیل می‌دهد که باید توسط نیروهای انگلیس و فرانسه در واکنش به حادثه‌ای مانند حمله تروریستی به کشتی در کانال انجام شود.

این پیمان، انگلیس و فرانسه را قادر می‌سازد تا اطلاعات مربوط به تهدیدهای احتمالی را به اشتراک بگذارند، پاسخ سریع‌تر به حوادث جدی داشته باشند و واکنش‌های مشترک کارآمدتر را هماهنگ کنند.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: انگلستان و فرانسه به عنوان متحدان نزدیک با هم همکاری می‌کنند تا از شهروندان و ارزش‌ها محافظت نمایند.

وی افزود: این پیمان توانایی ما را در پاسخ سریع و موثر به تهدیدهای تروریستی در کانال تقویت خواهد کرد.

در بیانیه مشترک منتشر شده آمده است، وزیران دفاع و امورخارجه انگلیس و فرانسه در این دیدار در مورد موضوعات بین‌المللی از جمله چالش های امنیتی جدید در حوزه سایبری، منطقه هند-اقیانوس آرام و مبارزه با تروریسم در آفریقا و همچنین سوریه و عراق نیز  بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز