با حضور دفاع:

«تبسم وصل» رونمایی شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۸:۴۵:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۲۰۵۷
«تبسم وصل» رونمایی شد
کتاب تبسم وصل برگرفته از زندگی نامه شهید امیر حاج امینی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع شهید امینی مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش برنا از روابط عمومی وزارت دفاع؛ سرتیپ امیر حاتمی در آیین رونمایی از کتاب تبسم وصل (برگرفته از زندگی نامه شهید امیر حاج امینی)   با بیان این که شهداء ستارگان درخشانی هستند که عالم از وجودشان روشن است گفت : با این ستاره های درخشان می توان راه را پیدا کرد.

وزیر دفاع با تأکید بر تدوین زندگی نامه شهداء و تاثیر شگرف آن در جامعه یادآور شد: اگر جنبه های حقیقی شخصیت شهداء و نقششان در استقلال و اقتدار ملی به درستی ترسیم گردد، آیندگان و نسل های آینده از آن به بزرگی یاد خواهند کرد.

سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: اگر حقیقت ناب شهید و فرهنگ شهادت در عرصه های مختلف در جامعه متبلور گردد، پیش روندگی و اعتلای آرمان اسلام و انقلاب و پیشرفت های ملی بیش از پیش تضمین خواهد شد.

وی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و نیز ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یک تکلیف دانست و افزود : جامعه ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد، یک جامعه ی بی روح و بی حرکت بوده که به سرعت به سوی زوال پیش می رود.

وزیر دفاع ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهداء و ایثارگران، نگارش زندگی نامه شهداء و تلاش در جهت شناسایی شهداء و ایثارگران به نسل جوان جامعه را یک حرکت بسیار ارزنده و انقلابی خواند و یادآور شد : امروز معرفی اسوه هایی که با اهدای خون خود، استقلال، آزادی و عزت را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند، حداقل کاری است که می توان انجام داد.

حجت الاسلام آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این مراسم با بیان این که شهدا مظهر قدرت، استقلال و شرف کشور بوده ، بر لزوم صیانت هنرمندانه از سیره شهداء به عنوان ذخیره‌های ماندگار حیات و بالندگی ایران اسلامی تاکید کرد.

وی پیشرفت های ایران اسلامی در جنبه های مختلف، سیاسی، اقتصادی و اقتدار دفاعی را مرهون خون شهداء دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد : با بهره گیری از میراث جاودان شهداء و فرهنگ ناب ایثار ، شهادت و مقاومت بتوان مسیر رشد و تعالی کشور و نظام را بیش از پیش هموار نمود.

در ادامه این مراسم علی کبیری نویسنده کتاب تبسم وصل تدوین زندگی نامه شهداء را شروع یک حرکت فرهنگی ماندگار خواند و تصریح کرد: هر چه قدر بتوانیم یاد شهداء را در کشور زنده کنیم به همان میزان خواهیم توانست جامعه را از گزند حوادث بیمه نماییم.

وی با بیان فعالیت های جامع فرهنگی در پاسداشت و گرامیداشت شهداء در وزارت دفاع افزود : تدوین زندگی شهداء، نهضت خاطره گویی و تدوین نقش وزارت دفاع در طول جنگ تحمیلی از جمله کارهای ارزشمند فرهنگی است که در وزارت دفاع در حال برگزاری است.

وی شهید امیر حاج امینی را یکی از شهدای شاخص وزارت دفاع برشمرد و گفت : تبسم او به هنگام شهادت و وصال الی ا...   نماد همیشگی وارستگی، و گواه صادقی از  اخلاص و اعتقاد راستینی است که شهداء در مبارزه با طاغوت از خود به جای گذاشتند.

صنایع تابعه سازمان توسعه منابع انرژی به نام شهید والا مقام(شهید حاج امینی) نامگذاری شده است.

آیین رونمایی از کتاب تبسم وصل (برگرفته از زندگی نامه شهید امیر حاج امینی) با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی  و دکتر وحید حاج امینی برادر شهید امینی  در صنایع شهید امینی مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز