خبر خوب سفیر ایران برای دانشجویان و تجار

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۴۵۹
به دنبال رایزنی های گسترده، مقامات روسیه به سفارت اعلام کردند که طی دو هفته آینده جلسه ای با موضوع ایران برای تصمیم گیری در مورد باز شدن مرزها به روی تجار و دانشجویان ایرانی تشکیل دهند.

به گزارش برنا، سفیر کشورمان گفت: در ادامه رایزنی ها برای باز شدن مرزهای روسیه به روی تجار و دانشجویان ایرانی در ملاقاتی که پنجشنبه هفته گذشته با ایگور مارگولوف معاون وزیر خارجه و عضو ستاد کرونای روسیه داشتم وی دلایل مسدود ماندن مرزهای کشورش به خاطر شرایط حساس همه گیری را مطرح کرد ولی در نهایت و با طرح ضرورت بازگشایی مرزها برای دانشجویان و تجار ایرانی وی وعده داد که موضوع را در ستاد ایران مطرح کند.

 وی ادامه داد: در راستای این پیگیری ها امروز خوشبختانه خبری به دست ما رسید که  ستاد کرونای روسیه تصویب کرد که موضوع ایران این هفته و یا هفته آینده به صورت ویژه مجددا مطرح شود و در مورد باز شدن مرز روسیه به روی تجار و دانشجویان کشور تصمیم گیری شود.

 وی اظهار امیدواری کرد که در جلسه ستاد کرونای روسیه گزارش ها به شکل واقعی بررسی شود و با توجه به تلاش های مسوولان ایران و اینکه می توان با رعایت پروتکل ها به شکل صحیح از سرایت کرونا جلوگیری کرد مسیر باز شود و خصوصا تجار  و دانشجویان بتوانند وارد روسیه شوند و این عقب ماندگی ناشی از کرونا را بتوانند جبران کنند.

 وی تصریح کرد: ما تلاش های خودمان را در این مورد انجام می دهیم اما تصمیم نهایی با طرف روس است و امیدواریم تصمیمی که به صرفه و صلاح دو کشور هست توسط ستاد کرونای روسیه اتخاذ شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تلاشهای سفارت در همه ابعاد برای انجام شده است اما  با توجه به شیوع کرونا همه کشورها رعایت همه جوانب را می کنند.

 وی توضیح داد: برای باز شدن مرز بین ایران و روسیه برخی خانواده ها هم نگران می شوند که چرا در این شرایط سخت کرونایی باید در این مورد تلاش شود اما این موضوع اجباری نیست و در صورت باز شدن مرزها افرادی که مایل هستند می توانند به صورت مجازی و از راه دور تحصیل خود را پیگیری کنند.

نظر شما
پرونده ویژه