ضربه جدی بر پیکر طالبان/بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته شدند!

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۱:۳۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۲۴۸۴
ضربه جدی بر پیکر طالبان/بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته شدند!
ژنرال اجمل عمر شینوارای سخنگوی نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد طی یک هفته گذشته ۱۵۴ عملیات نظامی در افغانستان انجام شد که بر اثر آن بیش از یک هزار و ۵۲۰ نیروی طالبان کشته و ۸۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش برنا؛ از خبرگزاری "ای ان آی" هند، شینوارای افزود: عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی افغانستان شامل حملات زمینی، بمباران و حملات هوایی بوده است. 

وی ضمن متهم کردن طالبان به کشتن غیر نظامیان گفت: گروه طالبان ۱۴ غیر نظامی را به قتل رسانده و بیش از ۳۰ نفر دیگر را مجروح کردند. نیروهای امنیتی افغانستان از موضع دفاعی خارج شده و درحال حاضر در موقعیت تهاجمی قرار گرفته‌اند. در یک هفته گذشته همچنین ۱۶ نیروی طالبان به بازداشت شده‌اند. 

این درحالی است که دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که در شش ماه ۲۰۲۱ میلادی، یک هزارو ۶۵۹ غیر نظامی در این کشور کشته و ۳ هزارو ۲۵۴ تن دیگر هم زخمی شده‌اند. 

اما گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای این گزارش دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان را رد کرده و آن را خلاف واقع دانسته است. 

این درگیری‌ها درمیان افزایش خشونت‌ها در افغانستان رخ می‌دهد. طالبان در هفته‌های اخیر حملات خود را به مناطق مختلف افغانستان با هدف خارج کردن آن‌ها از کنترل نیروهای امنیتی دولتی افزایش داده است. 

این درحالی است که تنها چند هفته به خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است. 

مارک مایلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که گروه طالبان اکنون حدود نیمی از ۴۱۹ مرکز ناحیه در افغانستان را کنترل می‌کند. 

وی افزود: با پیشروی طالبان، نیروهای افغان درحال تحکیم مواضع خود برای محافظت از مراکز اصلی جمعیتی از جمله کابل پایتخت افغانستان هستند. 

آمریکا ماه گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان محفاظت کنند. 

نظر شما
پرونده ویژه