میقاتی:

تشکیل دولت قبل از سالگرد انفجار بیروت بعید است

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۱:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۳۳۷
تشکیل دولت قبل از سالگرد انفجار بیروت بعید است
«نجیب میقاتی» نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان گفت که تشکیل دولت قبل از فرارسیدن اولین سالگرد انفجار هولناک بندر بیروت بعید به نظر می رسد.

به گزارش برنا،  نجیب میقاتی نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «MTV » خواهان حمایت از تحقیقات بازپرس قضایی در پرونده انفجار بندر بیروت شد و این انفجار را «جنایت عصر» خواند و گفت: من خواهان برداشته شدن همه مصونیت ها در این ارتباط هستم.

در انفجار چهارم اوت یکسال پیش در بندر بیروت بیش از ۲۰۰ نفر کشته و بیش از شش هزار نفر زخمی و حدود ۳۰۰ هزار نفر از خانه های خود آواره شدند.

میقاتی درباره تشکیل دولت لبنان گفت که بعید می داند دولت قبل از چهارم ماه اوت آینده تشکیل شود.

وی تصریح کرد: ما هنوز مرحله بحث درباره اسامی را آغاز نکرده ایم و بعید می دانم تا قبل از چهارم اوت دولت تشکیل شود.

میقاتی خاطرنشان کرد که برای تشکیل دولت، خود را مقید به روز و هفته و ماه نمی کند و تلاش خود را برای تشکیل آن در سریعترین زمان ممکن بکار خواهد بست.

وی گفت که مخالف کناره گیری «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل از تشکیل دولت در نیمه ماه جاری میلادی بعد از گذشت ۱۱ ماه از مامور شدنش برای تشکیل این دولت بوده است.

میقاتی تصریح کرد: من و حریری یکی هستیم.

نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان همچنین گفت که حزب الله نظیر سایر جریان های سیاسی مرا معرفی کرد و این امر توانی بیشتری به من می دهد تا دولت خودم را تشکیل دهم.

وی همچنین از "تفاهم و همکاری کامل بین خود و میشل عون رئیس جمهور لبنان" سخن گفت و تصریح کرد: ماموریت ما نجات دادن لبنان است و ما درخصوص معیارها و کنار نگه داشتن نکات اختلافی توافق داریم و باید اسامی مورد قبول مردم را مطرح کنیم و درخصوص امکان انجام اصلاحات در کشور امید بدهیم.

 

نظر شما