جنگل های ترکیه در آتش می سوزد

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۳:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۳۹۶
جنگل های ترکیه در آتش می سوزد
به رغم گذشت بیش از ۴۸ ساعت از آغاز حریق در جنگلهای مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه نیروهای اطفای حریق هنوز موفق به کنترل این آتش سوزیها در برخی مناطق نشده اند.

به گزارش برنا، در این آتش سوزیها تاکنون صدها هکتار از اراضی جنگلی نابود شده و حریق در برخی شهرهای همانند ماناوگات موجب از بین رفتن دهها واحد مسکونی شده است.

براثر این آتش سوزی تاکنون دستکم چهار نفر جان خود را از دست داده اند ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش تلفات جانی وجود دارد.

آتش سوزی در شش استان و در شهرهای بودروم، مرمریس، ماناوگات، آدانا، مرسین، میلاس ، دیدیم، قاضی پاشا که مهمترین مناطق گردشگری ترکیه هستند بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست بطور پی در پی آغاز شده ، اما بدلیل وجود باد شدید تاکنون حریق در تمامی مناطق خاموش نشده است.

متعاقب شروع حریق و سرایت آن به برخی مناطق مسکونی در مناطق مختلف صدها واحد مسکونی تخلیه شده است .

مناطق یاد شده از جمله مناطقی هستند که در کنار دریا قرار دارند و دهها هزار منزل تابستانی مردم از مناطق مختلف ترکیه در آن مناطق وجود دارد.

اکیپهای امدادی از طریق زمینی و نیز هوا درصدد خاموش کردن آتش هستند ولی بدلیل وزش شدید باید تاکنون از این فعالیتها نتیجه ای گرفته نشده است.

بکیر پاکدمیرلی وزیر کشاورزی و جنگلداری نیز روز جاری در سخنانی محتاطانه که از شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد گفت: حریق در برخی مناطق تحت کنترل درآمده و نتایج مثبیتی از تلاشها برای اطفای حریق گرفته ایم ولی در برخی مناطق هنوز فعالیتها ادامه دارد.

به گفته پاکدمیرلی بیش از چهار هزار نیروی اطفای حریق با بیش از ۴۰۰ خودروی اطفای حریق و دهها هواپیما و بالگرد در صدد خاموش کردن آتش هستند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز