نماینده مردم چابهار در مجلس:

شورای نگهبان هر طرحی که آزادی مشروطت مردم را محدود کند مانع تصویب آن می‌شود/ در طرح صیانت از فضای مجازی اختیارات وزارت ارتباطات محدود می‌شود

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۵:۲۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۳۴۰۶
نماینده مردم چابهار در مجلس در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید که بحث محدود سازی اینترنت مانند مسئله گرانی بنزین عواقبی را در پی خواهد داشت، بیان کرد: شورای نگهبان مسلما هر طرحی که آزادی مشروطت مردم را محدود کند مانع تصویب آن خواهد شد.

«معین الدین سعیدی»، نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با طرح مجلس تحت عنوان صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: در شرایطی که اولویت کشور واکسیناسیون، کرونا و بسته های معیشت است و خوزستان و سیستان و بلوچستان از مشکلاتی نظیر کم آبی رنج می‌برند متاسفانه مجلس در یک جلسه غیرعلنی بحث طرح صیانت از فضای مجازی را مطرح و پس از آن در صحن اصل هشتاد و پنجی شدن آن مصوب شد، در نطق خود در صحن هم بیان کردم که روز خوبی برای مجلس نبود. هیچ کس با مدیریت فضای مجازی و ساماندهی آن مشکلی ندارد، منتها باید شرایط مشکلات کشور و اولویت ها مدنظر باشد. 

او ادامه داد: چنین طرح هایی باید به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارجاع شود. نمایندگان بگویند این لایحه صیانت چه ضرورتی دارد؟ می توانستیم صبر کنیم تا دولت آینده مستقر شود و با لایحه کارشناسی متضمن بار حقوقی و بار مالی را ارائه دهد. طرح صیانت از فضای مجازی هیچ نسبتی با دغدغه های حضرت آقا در مورد ضرورت ساماندهی فضای مجازی ندارد، نمایندگانی که خودشان از فیلترشکن استفاده می کنند و در توئیتر فیلتر شده صفحه دارند و توئیت می کنند، چطور می توانند در این شرایط فضا را برای مردم محدود کنند که به نوعی التهاب در مردم ایجاد شود. 

سعیدی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید که بحث محدود سازی اینترنت مانند مسئله گرانی بنزین عواقبی را در پی خواهد داشت، بیان کرد: شورای نگهبان مسلما هر طرحی که آزادی مشروطت مردم را محدود کند مانع تصویب آن خواهد شد. نمایندگان باید ملاحظات اجتماعی را در نظر بگیرند اما متاسفانه در طرح صیانت، شرایط کشور در نظر گرفته نشده است امیدوارم که در این خصوص هیات رئیسه ورود جدی کند. 

او در پاسخ به این سوال که فکر می کنید دیدگاه دولت آقای رئیسی در خصوص این طرح چه باشد، گفت: یکی از ایرادات طرح این است که در واقع اختیارات وزارت ارتباطات به نوعی محدود می شود، ده ها هزار و هزاران انسانهایی که از طریق پلتفرمهای فضای مجازی کسب معیشت می کنند را دچار نگرانی کردیم. امیدوارم که دولت آینده با این طرح موافقت نکند. 7

نظر شما
پرونده ویژه