دانشگاه فدرال کازان روسیه خواستار ارتباط بیشتر علمی با ایران است

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۴:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۴۱۰
دانشگاه فدرال کازان روسیه خواستار ارتباط بیشتر علمی با ایران است
رئیس دانشگاه بین المللی فدرال کازان روسیه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران خواهان ارتباطات بیشتر علمی و آموزشی با دانشگاه‌های کشورمان شد.

به گزارش برنا ،" ایلشات غفورف" رئیس دانشگاه فدرال کازان که از دانشگاههای بزرگ روسیه و دارای قدمتی چندصد ساله است در بازدید سفیر ایران  از این دانشگاه گفت:  هم اکنون دانشجویانی  از ایران در این دانشگاه تحصیل می کنند و ما خواهان ارتباطات علمی و تحقیقاتی و آموزشی با دانشگاه‌های ایران هستیم.  

وی، دانشگاه کازان را دومین مالیات دهنده  بزرگ در روسیه اعلام کرد و گفت:  از  ۵۰ هزار دانشجوی  این دانشگاه  ۱۰ هزار نفر آنها از ۱۰۳ کشور  مشغول به تحصیل هستند.  

غفورف گفت : این دانشگاه در زمینه نفت و گاز فعالیت‌های آموزشی تحقیقاتی بسیار وسیعی دارد و در حال حاضر طرح های بزرگی در زمینه هیدرو کربن ها  در دست اجرا داریم.  

وی با بیان اینکه ۱۰۳ دانشجوی ایرانی نیز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، افزود : به خاطر ریشه های فرهنگی بین تاتارستان و ایران این دانشگاه دارای بخش ایران‌شناسی است.   

غفورف گفت : برای سال تحصیلی جدید درخواست های زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحمیل در این دانشگاه ارائه شده است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در دوازدهمین کنفرانس اقتصادی روسیه و جهان اسلام به شهر کازان جمهوری تاتارستان سفر کرده است،  در این بازدید ضمن استقبال از درخواست رئیس دانشگاه فدرال کازان با توجه به روابط. دوستانه ایران و روسیه گفت: با تعاملات و ارتباطات علمی دانشگاهی روابط دو کشور قوی خواهد شد و ما به تقویت زبان و ادبیات فارسی در روسیه و متقابلا هم زبان و ادبیات روس در ایران علاقه مندیم. 

 َسفیر کشورمان همچنین از مرکز ایرانشناسی دانشگاه کازان بازدید کرد و خانم مستوره احمد رئیس آن نیز در این دیدار خواهان ارتباطات بیشتر  دانشگاه‌های ایران  در زمینه تحقیقات و مطالعات علمی فرهنگی و دانشگاهی با این مرکز شد.  

 

نظر شما