ضربات سنگین وارد شده بر طالبان

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۱:۵۶:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۳۵۱۲
ضربات سنگین وارد شده بر طالبان
وزارت امور صلح افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چهار ماه گذشته (آوریل تا جولای) بیش از ۲۴ هزار نیروی طالبان در مناطق مختلف این کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش برنا؛ از "طلوع نیوز"، بر اساس داده‌های این وزارتخانه در چهار ماه گذشته گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان بیش از ۲۲ هزار عملیات نظامی انجام داده است که بر اثر آن ۲۴ هزار نیروی این گروه کشته یا زخمی شده‌اند.  

سید عبدالله هاشمی یک مقام در وزارت امور صلح افغانستان گفت: ورود بیش از ۱۰ هزار نیروی خارجی به افغانستان همچنین نشان می‌دهد که دست‌های خارجی در جنگ افغانستان دخالت دارند.  

در همین حال عطاالله سلیم معاون شورای عالی آشتی ملی افغانستان اعلام کرد جنگ کنونی از نظر دین مشروعیت ندارد و طالبان باید هرچه زودتر به خشونت‌ها پایان دهد.  

وی افزود: ما از مذاکرات در همه زمینه‌ها از جمله زندانیان، حذف نام‌ها از لیست سیاه و بررسی قانون اساسی حمایت می‌کنیم. طالبان هنوز در مورد دور بعدی مذاکرات تصمیم گیری نکرده است.  

گروه طالبان تاکنون آمار منتشر شده از سوی دولت افغانستان در مورد تلفات در میان نیروهای خود را تایید نکرده است.  

این درگیری‌ها در میان افزایش خشونت‌ها در افغانستان رخ می‌دهد. طالبان در هفته‌های اخیر حملات خود را به مناطق مختلف افغانستان با هدف خارج کردن آنها از کنترل نیروهای امنیتی دولتی افزایش داده است.  

این در حالی است که تنها چند هفته به خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است.  

مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که گروه طالبان اکنون حدود نیمی از ۴۱۹ مرکز ناحیه در افغانستان را کنترل می‌کند.  

وی افزود: با پیشروی طالبان، نیروهای افغان در حال تحکیم مواضع خود برای محافظت از مراکز اصلی جمعیتی از جمله کابل پایتخت افغانستان هستند.  

آمریکا ماه گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان محفاظت کنند.

نظر شما
پرونده ویژه