نماینده ادوار مجلس:

مجلس دهم زمین گیر شد/ اصلاحات را تخریب نکنیم/ نمی توانیم بگوییم مجلس بی طرف است

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۱:۳۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۳۹۲۲
مجلس دهم زمین گیر شد/ اصلاحات را تخریب نکنیم/ نمی توانیم بگوییم مجلس بی طرف است
نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: مجلس دهم از ابتدای بر سر کار آمدن متهم بود که وکیل الدوله است این به مرور زمان مجلس را زمین گیر کرد.

«جلال میرزایی»، نماینده ادوار مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در نقد سخنان اخیر حجاریان علیه اصلاح طلبانی که به دنبال پست و مقام هستند، اظهار کرد: آنچه که آقای حجاریان مطرح کرده کمی ابهام دارد و با واقعیت همخوانی ندارد. جریانی که شکل می گیرد، تشکل های گوناگونی دارد و دارای تریبون و رسانه است و رسانه ای در اختیار خود دارد عمدتا هدف اش رسیدن به قدرت برای اجرای برنامه ها و راهکارهای خود برای حل مشکلات جامعه است. بنابراین اینکه هر چند وقت یکبار با اصطلاحاتی چیزی بگوییم و این جریان را تخریب و متهم کنیم، این کار درستی نیست. اینکه به کسی بگویید شنا کن ولی استخری در اختیار او گذاشته نشود، فعالیت سیاسی بدون اهداف که کسب قدرت سیاسی برای منظور خاصی است، معنا نمی دهد.

او افزود: آنچه آقای حجاریان می گوید ما را به سمت فعالیتی سیاسی می برد تا به وضع موجود رضایت بدهیم و نهایتا در چارچوب وضع موجود نقدهایی طرح کنیم مثل دوره ای که روشن فکری را در کافه نشینی خلاصه می کردند. به نظر من دست یابی به قدرت سیاسی هدف غایی یک جریان است چون بدون قدرت سیاسی نمی توانند برنامه هایی را که برای توسعه کشور مدنظرشان است انجام دهند و مردم نیز نمی پذیرند. مردم نیز نمی‌پذیرند که یک جریان سیاسی دغدغه ها و قدرت و مسیر اجرایی را رها کند و به موضوعات و مسائل نظری بپردازد.

میرزایی در ادامه به رویارویی دولت سیزدهم با مجلس و تفاوت آن با دولت روحانی اشاره کرد و گفت: مجلس دهم سه فراکسیون بود و یکی از فراکسیون ها که تعدادشان صد نفر بود حامی دولت بودند در مقطعی دو جریان یکی به قصد گرفتن امتیاز به دنبال تعامل هدفمند با دولت بود دیگری نیز اصلا دولت را قبول نداشت. مجلس دهم از ابتدای بر سر کار آمدن متهم بود که وکیل الدوله است این به مرور زمان مجلس را زمین گیر کرد.

او در پایان افزود: مجلس جدید در حدود دویست نفری خود نامه نوشته و از آقای رییسی دعوت کردند وارد انتخابات شود و سپس بیانیه حمایت از آقای رییسی را صادر کردند پس نمی توانیم بگوییم بی طرف هستند. یکی از مسائل مجلس فعلی چگونگی تعریف رابطه اش با آقای رییسی است، اگر به سمت انتقاد بروند جامعه نخواهد پذیرفت اگر به سمت تایید  بروند باید دید در چه حوزه ای است. باید صبر کنیم و ببینیم مجلس جدید در مورد آقای رییسی و وزرای او چه رویکردی خواهد داشت تا ارزیابی دقیق تری داشته باشیم. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز