هشدار جدی خواهر رهبر کره شمالی به آمریکا

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۲۰:۳۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۴۵۰۰
هشدار جدی خواهر رهبر کره شمالی به آمریکا
خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز یکشنبه هشدار داد که مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی تنش ها در منطقه را دوباره زنده خواهد کرد.

به گزارش برنا از آسوشیتدپرس، درست چند روز پس از بازگشایی کانال های ارتباطی میان سئول و پیونگ یانگ، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی هشدار داد که مانور نظامی ماه آینده نیروهای کره جنوبی و ایالات متحده چشم انداز روابط بهتر میان دو کره را تضعیف می کند.

بیانیه منتشر شده کیم یو جونگ که از رسانه های دولتی کره شمالی منتشر شده است تنها خطاب به رفتار دولت کره جنوبی است و اشاره ای به واشنگتن نشده است.

خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه منتشر شده آورده است که "چند روزی است که من یک داستان ناخوشایند می شنوم مبنی بر اینکه مانور نظامی مشترک بین ارتش کره جنوبی و نیروهای آمریکایی طبق برنامه انجام می شود".

وی افزود: من این را یک مقدمه نامطلوب می دانم که به طور جدی اراده رهبران عالی رتبه میان دو کشور را که قصد دارند گامی در جهت بازگرداندن اعتماد متقابل برداشته شود را تضعیف می کند.

یو جونگ تاکید کرد دولت و ارتش ما از نزدیک پیگیری خواهند کرد که آیا طرف کره جنوبی در ماه آگوست (شهریور) مانورهای جنگی خصمانه برگزار می کند یا تصمیم جسورانه دیگری می گیرد.

کره جنوبی و آمریکا بارها اعلام کرده اند که مانورهای آنها ماهیت دفاعی دارد البته در چند سال گذشته کره جنوبی و ایالات متحده برخی از مانورهای خود را برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران هسته ای کره شمالی لغو یا کاهش داده اند.

نظر شما