توسط جوبایدن انجام شد؛

برکناری یک فرماندار به دلیل آزار جنسی چند زن

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۸:۳۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۱۵۵۳۸
برکناری یک فرماندار به دلیل آزار جنسی چند زن
اندرو کومو، فرماندار نیویورک به آزار چند زن متهم است و انتشار یک گزارش تحقیقی جدید این اتهام را تأیید می‌کند.

به گزارش برنا، به نقل از ان‌پی‌آر، پس از انتشار یک گزارش تحقیقی درباره آزار چند زن از سوی اندرو کومو فرماندار نیویورک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، خواستار استعفای او شد.

ساعاتی پیش لتیشا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک گفت این بررسی نشان می دهد که فرماندار قوانین ایالتی و فدرال را نقض کرده است.

کومو در واکنش، لمس نامناسب زنان را تکذیب کرد و تاکید کرد از مقامش کناره گیری نخواهد کرد. وی اکنون با احتمال استیضاح روبروست.

بایدن، که هم‌حزبی کومو است، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: "به نظرم باید استعفا دهد. می دانم که مجلس ایالتی ممکن است تصمیم به استیضاح او بگیرد. البته مطمئن نیستم. همه اطلاعات لازم را مطالعه نکرده ام."

تحقیقات دادستان کل نیویورک سال پیش بعد از آن شروع شد که چندین زن ادعاهایی دایر بر سوءرفتار جنسی علیه فرماندار ایالت مطرح کردند.

مأموران طی پنج ماه با تقریبا ۲۰۰ نفر از جمله کارمندان دفتر کومو و برخی از کسانی که از او شکایت کرده بودند صحبت کردند. ده ها هزار سند، پیامک و عکس در این تحقیقات بررسی شد.

لتیشا جیمز گفت: "این تحقیقات مستقل نتیجه گیری کرده است که فرماندار اندرو کومو چندین زن را از نظر جنسی آزار داده و با این کار قوانین فدرال و ایالتی را نقض کرده است."

به گفته او، کومو زنان را "ناخوانده و بدون توافق آنها لمس کرده و اظهارات توهین آمیز متعددی بر زبان آورده است."

به گفته جیمز، کومو و کارکنان دفترش اقدام به تلافی‌جویی علیه کارمندی کردند که او را به تخلف متهم کرده بود.

علاوه بر اتهامات آزار جنسی، کومو همچنین به ایجاد "یک محیط کاری سمی و خصمانه" متهم شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز