رضایی:

باشگاهی متشکل از ۱۵ کشور تحریم شده تشکیل شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۵ - ۱۱:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۶۴۶۲
باشگاهی متشکل از ۱۵ کشور تحریم شده تشکیل شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاون رییس جمهوری ونزوئلا دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر گسترش تجارت و تعمیق روابط میان ایران و ونزوئلا تاکید کردند.

به گزارش برنا از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، «محسن رضایی»، عصر پنجشنبه در محل دبیرخانه مجمع با «ریکادو مندز»، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا و هیات همراه دیدار و پیرامون مسائل مهم بین المللی و گسترش همکاری های ایران و ونزوئلا و کشورهای آمریکای جنوبی گفتگو کرد.

رضایی در این دیدار با اشاره به روابط ایران و ونزوئلا گفت: ملت ونزوئلا به ملتی انقلابی و الگویی برای مردم آمریکای جنوبی تبدیل شده است. قلب های دو ملت و افکارمان به یکدیگر نزدیک است. دستاوردهای شما در سختی های اخیر بزرگ بوده است. ایران دخالت در امور داخلی ونزوئلا و تحریم های ظالمانه را هیچگاه قبول نکرده و در مبارزه با استعمار توانسته است انگلیسی ها و آمریکایی ها را بیرون کند و به قدرت منطقه ای تبدیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با همکاری هم می توانیم باشگاهی از کشورهای تحریم شده متشکل از پانزده کشوری که مورد تحریم قرار گرفته اند، ایجاد و برای همکاری های بیشتر تصمیم گیری کنیم.

رضایی گفت: استقلال، مقاومت و پیشرفت کشور دوست ونزوئلا برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد و همواره از عزت شما در برابر بدخواهان حمایت خواهیم کرد و امیدواریم که همکاری های اقتصادی ما گسترش پیدا کند. ما برای این همکاری ها آمادگی کامل داریم. روابط ما نوپا است اما به سرعت می تواند رشد کند.
وی افزود: انتخابات مجلس شما نشان داد که ملت ونزوئلا پای آرمان های خود ایستاده است. نیروهای انقلابی در ایران تحولات و مقاومت ملت ونزوئلا را دنبال می کنند و سلام ما را به جناب آقای مادرو برسانید و به ایشان بگویید که این مقاومت و تلاش منجر به موفقیت خواهد شد.
«ریکادو مندز» که در راس هیاتی برای تحلیف آیت الله رئیسی به تهران آمده است، ضمن ابراز خوشحالی از سفر به تهران و ملاقات با  محسن رضایی گفت: برای ما مایه مباهات است که با جنابعالی دیدار می کنیم. برای ما روابط با ایران و ارتقا آن به بالاترین سطوح اهمیت فراوانی دارد. فاز اول روابط ما از دوران رئیس جمهور فقیدمان هوگوچاوز شروع شد و اکنون ادامه دارد.

وی گفت: ما از فرمانده چاوز آموخته ایم که به ملت ایران بزرگ احترام بگذاریم. مردمان ما برای حفظ استقلال و مفاهیم ضد امپریالیستی ایستادگی کرده اند و در این راه از ناحیه تحریم های آمریکا، آسیب هایی را متحمل شده ایم.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: امیدواریم دو ملت ایران و ونزوئلا به هم نزدیک تر شوند. ما همواره از همکاری با ایران استقبال می کنیم و قدردان همراهی صمیمانه و برادرانه ملت ایران هستیم. روحیه ما برای مقابله با مشکلات بیشتر شده و در کنار شما بر همه سختی ها غلبه خواهیم کرد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز