آمریکا دوباره وارد بحران شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۰۳:۴۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۷۰۹۷
آمریکا دوباره وارد بحران شد
با سرعت بسیار بالا شیوع سویه دلتا کرونا در آمریکا، شمار مبتلایان روزانه این کشور مجددا به بیش از یکصد هزار نفر رسیده است.

به گزارش برنا؛ از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگرچه شمار مبتلایان آمریکا برای هفته ها به پایین ترین میزان در یک سال اخیر رسیده بود، اما گسترش سویه دلتا و اصرار شماری از شهروندان این کشور برای عدم دریافت واکسن باعث شد تا مجددا مانند ۹ ماه پیش شمار مبتلایان آمریکا به آمار بی سابقه ای برسد.

آسوشیتدپرس به نقل از آمار دانشگاه هاپکینز گزارش می دهد شمار مبتلایان کرونا آمریکا از ۱۱ هزار نفر در ماه ژوئن (تیر) هم اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

علاوه بر آمار مبتلایان، آمار مرگ و میر کرونا آمریکا نیز در هفته های گذشته روند صعودی داشته است، بطوریکه شمار جانباختگان روزانه کرونایی آمریکا از ۲۷۰ نفر در دو هفته گذشته به ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

اگرچه کاخ سفید دوشنبه گذشته اعلام کرد که ۷۰ درصد از جوانان آمریکا حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند اما مقامات بهداشتی هشدار می دهند که واکسن همچنان در میان جوامعی که واسکن دریافت نکرده اند به طور گسترده در حال چرخش است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۳۶ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۹۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۶۳۲ هزار و ۹۳۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین شمار بهبودیافتگان در این کشور ۲۹ میلیون و ۸۵۱ نفر گزارش شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز