کاهش محبوبیت نخست‌ وزیر انگلیس

۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۰۹:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۱۷۱۹۰
کاهش محبوبیت نخست‌ وزیر انگلیس
یافته‌های جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت بوریس جانسون به کمترین سطح خود از آغاز نخست‌ وزیری تنزل کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از شماره دیروز (۱۶ مرداد) روزنامه گاردین ، در حال حاضر ۳۴ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موسسه اپینیوم  که در روزنامه آبزرور منتشر شده از عملکرد جانسون رضایت داشته و ۴۹ درصد ناراضی‌اند که این نارضایتی نسبت به نظرسنجی پیش ۲ درصد بیشتر شده است.

نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده آن است که محبوبیت کِر استارمر رهبر حزب کارگر و رهبر مخالفان جانسون نیز به کمترین میزان رسیده و تنها ۲۸ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد وی رضایت دارند.

به نظر رأی‌دهندگان، جانسون کماکان در مقایسه با استارمر نخست‌ وزیر بهتری است و ۳۱ درصد از او و ۲۵ درصد از رقیبش حمایت می‌کنند. با این وجود گزینه «هیچکدام» با ۳۲ درصد آراء از این دو پیش است!

در میان احزاب سیاسی انگلیس، محافظه‌کاران با ۷ درصد فاصله از حزب کارگر کماکان پیش بوده و ۴۲ درصد محبوبیت مردمی را به خود اختصاص داده‌اند. لیبرال دموکرات‌ها با ۷ درصد و سبزها با ۵ درصد محبوبیت در رده‌های بعدی قرار دارند.

گرچه میزان رضایت از نحوه رسیدگی دولت انگلیس به بحران کرونا نسبت به دو هفته پیش ۷ درصد بهبود یافته ولی در مقایسه با ۳۷ درصد از پرسش‌شوندگان نظرسنجی موسسه اپینیوم که موافق رویکرد دولت بوده‌اند، ۴۶ درصد نیز از نحوه مدیریت آن رضایت ندارند.

این نظرسنجی از میان ۲ هزار بزرگسال به صورت اینترنتی و در روزهای ۵ و ۶ اوت (۱۴ و ۱۵ مرداد) انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز