اولین واکنش بنت پس از پاسخ موشکی مقاومت

۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۰۷:۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۷۵۲۲
اولین واکنش بنت پس از پاسخ موشکی مقاومت
اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی امروز بیان شد که تحلیلگران سیاسی لبنانی پاسخ کوبنده حزب الله لبنان به حملات رژیم صهیونیستی را ستودند و آن را در راستای تلاش‌های این جنبش برای تثبیت قواعد درگیری با اسرائیل یا به عبارتی پایان "دوران بزن در رو" تعبیر کردند.

به گزارش برنا،نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مقابل قدرت نظامی مقاومت لبنان فرومانده و مستاصل شده است طی اظهاراتی برای تحریک مردم لبنان علیه حزب الله وارد عمل شد و مشکلات اقتصادی و سیاسی این کشور را متوجه این حزب کرد.

دو روز پس از پاسخ موشکی حزب الله لبنان به حملات رژیم صهیونیستی، «نفتالی بنت» امروز (یکشنبه) در افتتاحیه نشست هفتگی کابینه اسرائیل در سخنانی با هدف قراردادن مردم و دولت لبنان در مقابل حزب الله ادعا کرد که با توجه به بحران شدید اقتصادی و سیاسی لبنان بسیاری از شهروندان این کشور  با درگیری حزب الله و ایران با اسرائیل مخالف هستند.  

وی  گفت:  دولت و ارتش لبنان باید مسئولیت آنچه را در سرزمین آن‌ها و در حیات خلوت آن‌ها اتفاق می‌افتد بر عهده بگیرند.  

نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهار داشت:   ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم که از لبنان به سمت شهرهای اسرائیلی و منطقه الجلیل راکت و موشک شلیک شود و در این باره اسرائیل به هیچ وجه دست بسته نخواهد بود و سکوت نخواهد کرد. 

بنت افزود: برای ما مهم نیست که یک سازمان فلسطینی یا شبه نظامیان مستقل تیراندازی کند بنابراین کابینه اسرائیل تیراندازی بسوی خاک خود (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) را نمی‌پذیرد. 

وی درباره وضعیت و تنش در جنوب با نوار غزه گفت: در تعطیلات آخر هفته، ارتش اسرائیل در پاسخ به بالن‌های آتش زا به اهداف حماس در غزه حمله کرد. امیدوارم حماس این اشاره را بفهمد. این مسئولیت فقط متوجه حماس است.  

در این پیوند، شبکه روسیا الیوم گزارش داد که نفتالی بنت در این جلسه ادعاهایش درباره ایران را تکرار کرده است.  

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که ارتش تحت امرش با زیر پاگذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین المللی و انجام حملات هوایی و موشکی به خاک لبنان، سوریه و حمله به نفتکش‌ها در دریای مدیترانه و ساکنان سرزمین‌های فلسطینی، امنیت و آرامش منطقه را برهم زده است در اظهاراتی تکراری که برای مردم منطقه پذیرفتنی نیست مدعی شد که ایران خطری آشکار برای ثبات منطقه و صلح بین المللی است و جهان نمی‌تواند این را بپذیرد.      

وی به حمله مشکوک و پر ابهام به یک نفتکش وابسته به رژیم صهیونیستی در سواحل دریای عمان و به گزارش تهیه شده از سوی متحد این رژیم یعنی ارتش آمریکا اشاره کرد و گفت: من خوشحال شدم که دیدم آمریکا از طریق سنتکام گزارشی منتشر کرده که جزئیات یافته‌هایی را نشان می‌دهد که به طور قطع با حمله ایران به کشتی «مرسر استریت» در ۲۹ ژوئیه مرتبط است.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز