رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه خبر داد؛

شناسایی و انهدام یک باند ۱۰۲ نفره در استان تهران/ ۷۰ وکیل و ۹ کارچاق کن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند

۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۱۴:۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۱۷۹۱۴
شناسایی و انهدام یک باند ۱۰۲ نفره در استان تهران/ ۷۰ وکیل و ۹ کارچاق کن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند
در ادامه نشست شورای عالی قوه قضائیه حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از شناسایی و انهدام یک باند ۱۰۲ نفره در استان تهران خبر داد.

به گزارش برنا، در ادامه نشست شورای عالی قوه قضائیه حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از شناسایی و انهدام یک باند ۱۰۲ نفره در استان تهران خبر داد که با اخذ رشوه اقدام به اعمال نفوذ و کارچاق کنی در پرونده های ثبتی می کردند.

وی تصریح کرد: در جریان برخورد با این باند، ۲۳ کارمند سازمان ثبت اسناد و املاک، ۷۰ وکیل و ۹ کارچاق کن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه همچنین از انهدام یک باند ۷ نفره ارتشاء شامل چهار وکیل و سه کارمند در استان تهران خبر داد و گفت که یک باند پولشویی و برداشت غیرقانونی از حساب‌های بانکی مردم در روزهای اخیر شناسایی و با آنها برخورد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه با اشاره به گزارش هفته گذشته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره کلاهبرداری با جعل عنوان سامانه «ثنا»ی قوه قضائیه، از شناسایی و برخورد با یک باند کلاهبرداری در استان زنجان خبر داد که با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان سامانه «ثنا» اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از پیگیری دو دستور رئیس قوه قضائیه درباره گرانی‌ها و علل معطلی مردم در ادارات پرداخته و گفت: در پی دستور رئیس دستگاه قضا، تاکنون ۲۹۷ حکم بازرسی در این زمینه صادر شده و ۵۹۵ بازرس در کل کشور هزار و ۱۳۷ مورد بازرسی سرزده انجام داده اند و هزار و ۵۲۵ مورد تذکر اصلاحی ارائه شده و سه هزار و ۶۴ آسیب هم شناسایی شده است.

دکتر عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات نیز در این نشست با اشاره به فعالیت سامانه نوبت دهی الکترونیکی قوه قضائیه گفت: از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط ماهانه یک میلیون نوبت الکترونیک برای مراجعین به مراجع قضایی صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه درباره بررسی پرونده های مُسن موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریتی قوه قضائیه، امکان بررسی برخط تعداد پرونده های موجود در هر شعبه و سابقه و روند سیدگی به آنها فراهم شده که مدیران بخش های مختلف قضایی می توانند به بهترین نحو از آن بهره برداری کنند.

گفتنی است با توجه به اینکه تحول در دستگاه صرفا از طریق بکارگیری نیرو‌های انسانی کارآمد و پویا شکل می‌گیرد، دستور کار جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه نیز برای دومین هفته پیاپی به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه به موضوع «بررسی مشکلات کارکنان دستگاه قضا و راهکار‌های برطرف کردن آنها» اختصاص داشت که اعضای شورای عالی قوه قضائیه در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد تصمیم گیری نهایی در این خصوص طی روزهای اتی صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز