گفت وگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان در مورد تحولات منطقه

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۰۶:۵۷:۰۵
کد خبر: ۱۲۱۸۰۴۵
گفت وگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان در مورد تحولات منطقه
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در مورد تحولات منطقه با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش برنا؛ وزارت خارجه عربستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که وزیر خارجه عربستان در یک مکالمه تلفنی همچنین با بلینکن در مورد همکاری راهبردی نیز گفت و گو کرده است.

این گفت و گو در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی "هانس گراندبرگ" سوئدی به جای مارتین گریفیتس انگلیسی به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن تعیین شده است.

وزیر خارجه آمریکا از انتصاب گراندبرگ به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن برای پیشبرد راه حل پایدار درباره جنگ یمن استقبال کرد. همچنین همتای عربستانی او نیز از انتصاب دیپلمات سوئدی استقبال و برای وی در انجام وظایفش آرزوی موفقیت کرد. 

فیصل بن فرحان روز شنبه مدعی شد که کشورش از تمام تلاش‌هایی که برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن انجام شده است، حمایت می‌کند.

عربستان سعودی به دنبال رسیدن به راه حلی در جنگ یمن است که به نفع دولت‌های در مدار این کشور است و امید دارد تا نقش سرپرستی و هژمونی خود را از همین طریق ادامه دهد. 

از سوی دیگر واشنگتن در روزهای اخیر با وقوع حوادثی در دریای عمان سعی دارد تا مسئولیت اتفاقات مرتبط را به ایران نسبت دهد و یک اجماع جهانی علیه تهران که همواره از امنیت دریایی حمایت کرده، ایجاد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز