قالیباف در نطق پیش از دستور:

مومنان همانند گذشته در این دوره عزاداری سید‌الشهدا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند/ ماموریت ویژه به کمیسیون بهداشت برای ارایه سریع راهکارهای مهار کرونا

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۰۹:۳۷:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۸۱۳۱
مومنان همانند گذشته در این دوره عزاداری سید‌الشهدا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند/ ماموریت ویژه به کمیسیون بهداشت برای ارایه سریع راهکارهای مهار کرونا
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام و عزاداری سید الشهدا، گفت: با قرار گرفتن در یکی دیگر از موج‌های جدی شیوع ویروس کرونا، لازم است مومنان و ارادتمندان همانند گذشته در این دوره عزاداری سیدالشهدا نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و طبق دستور‌العمل‌های ستاد ملی کرونا عمل کنند.

به گزارش برنا، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 19 مردادماه( در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت ایام محرم به همه محبان و شیعیان ائمه اطهار، گفت: امسال همچون سال‌های گذشته ملت‌ مومن ما در کنار همه شیعیان جهان به برپایی مراسم عزاداری مصیبت امام حسین (ع) ارادت و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان خواهند داد؛ این عزاداری‌ها که به تعبیر امام راحل، اسلام را زنده نگه داشته جریانی از آرمانگرایی را در جامعه به پا می‌کند. این یادآوری هر ساله آرمان‌های جامعه اسلامی پدیده‌ای مبارک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین این مراسم پیام بیداری امام حسین (ع) را در زمینه شناخت مسائل زمانه خودمان به ما گوشزد می‌کند و نیز بر مسئولیت ما برای حل این مسائل تأکید می‌نماید. این توجه همزمان به آرمان و واقعیات و پذیرش مسئولیت برای نزدیک کردن واقعیت‌های موجود با آرمان‌هایی که باورشان داریم از ما ملت امام حسین می‌سازد.

وی ادامه داد: همان تعبیر زیبایی که شهید حاج قاسم سلیمانی برای ملت ما به کار بردند و مردم غیور ما را با آن معرفی نمودند. مبنا و روحیه ما همانی است که از سیدالشهدا آموخته‌ایم و این مبنا و روحیه هر سال در این روز و شب‌ها و عقل و وجدان و روح ما را یادآوری می‌شود. اما مسئله‌ها در گذر زمان پیوسته تغییر می‌کند و روش‌های رسیدگی و حل آنها نو می‌شود.

قالیباف یادآور شد: امسال به علت قرار گرفتن در یکی دیگر از موج‌های جدی شیوع ویروس کرونا که متأسفانه هر روز جان گروه قابل توجهی از هموطنانمان را می‌گیرد، لازم است مومنان و ارادتمندان همان گونه که تاکنون پیشتاز رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی بودند در این دوره عزاداری سیدالشهدا نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و طبق دستور‌العمل‌های ستاد ملی کرونا عمل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بنابراین در مواردی که احتمال کمک به زنجیره انتقال ویروس وجود دارد عقل و شرع ما را به رعایت حداکثری جنبه احتیاط دعوت می‌کند. این مسئولیت‌پذیری نسبت به دیگران و احساس مسئولیت نسبت به مسائل کلان جامعه درسی از عاشورا برای مسئله امروز ما است.

قالیباف افزود: به نظر می‌رسد امسال هیأت‌ها و دستجات عزاداری به بهره‌گیری از تجربه سال گذشته با آمادگی بیشتر خود را برای برگزاری مجالس عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و توصیه‌های سازمان تبلیغات اسلامی از قبیل برگزاری تمام مراسم‌ها در فضای باز، رعایت فاصله‌های لازم، توزیع اقلام بهداشتی و رعایت زمان کوتاه برای برگزاری مراسم آماده کردند و مردم همانند سال گذشته در رعایت نکات بهداشتی دقت کافی به خرج خواهند داد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث مدیریت موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا نیز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موظف شده تا راهکارهای کارشناسی مهار این وضعیت و کاهش فشار روی نظام درمانی را بررسی کرده و در تعامل با دولت و ستاد ملی کرونا به تسریع در اخذ تصمیمات ضروری و سریع کمک کند. مجلس شورای اسلامی تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک به دولت محترم برای مدیریت این موج جدید و نگران‌کننده و کاهش بار مشکلات و دغدغه‌ها به مردم به کار خواهد گرفت.

 

 
 
نظر شما