سازمان ملل خواستار جلوگیری از بروز فاجعه علیه مردم افغانستان شد

۱۴۰۰/۰۵/۲۰ - ۰۲:۲۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۱۸۵۵۸
سازمان ملل خواستار جلوگیری از بروز فاجعه علیه مردم افغانستان شد
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملله شدار داد که ناکامی در جلوگیری از افزایش خشونت‌ها و نقض حقوق بشر، پیامدهای فاجعه باری برای مردم افغانستان دارد.

به گزارش برنا؛ از وب سایت حقوق بشر سازمان ملل متحد، "میشل باچلت" روز سه شنبه با توجه به اینکه همچنان تلفات غیرنظامیان در افغانستان رو به افزایش است و انتشار گزارش‌هایی در مورد تخطی‌هایی که ممکن است به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت منجر شود، در خصوص بروز فاجعه علیه مردم افغانستان هشدار داد.

باچلت گفت: ما می دانیم که جنگ شهری منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان می شود. ما قبلاً این موارد را بسیار دیده‌ایم.

کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود: در افغانستان از ۹ جولای در چهار شهر لشکر گاه، قندهار، هرات و قندوز- دست کم ۱۸۳ غیرنظامی کشته و یک هزار و ۱۸۱ نفر از جمله کودکان زخمی شده اند. این فقط تلفات غیرنظامیان است که ما موفق به ثبت آن شده ایم- ارقام واقعی بسیار بیشتر است.

باچلت تاکید کرد، دو طرف باید از ادامه درگیری برای جلوگیری از خونریزی بیشتر دست بکشند. طالبان باید عملیات نظامی خود را در شهرها متوقف کنند، تا زمانی که همه طرف ها پای میز مذاکره ننشسته و به یک راه حل مسالمت آمیز دست نیابند، وضعیت کنونی برای بسیاری از افغان ها بدتر خواهد شد.

وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۱ عضو گروه طالبان در مناطق مختلف این کشور کشته و ۱۴۵ تن دیگر هم زخمی شدند.

در اطلاعیه وزارت دفاع  آمده است که در حملات هوایی ارتش در استان های ننگرهار، کنر، لوگر، پکتیا، میدان وردک، قندهار، سرپل، هلمند، تخار، قندوز و بغلان مقدار زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات طالبان  منهدم شد.

از استان غزنی افغانستان نیز گزارش شده است که روزسه شنبه  بر  اثر اصابت خمپاره طالبان به منطقه اول حوزه امنیتی شهر غزنی ۳ غیر نظامی کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز